top of page

Yunanistan - Heraklion (Kandiya) Gezi Notları

Kandiye, Heraklion olarak da bilinir), Yunanistan'ın Girit Adası'nın en büyük şehri ve yönetim merkezi. 173.993 kişilik nüfusu ile Girit'in birinci, Yunanistan'ın dördüncü büyük şehridir. Ayrıca Girit'in dört idarî bölümünden biri olan aynı adlı ilin merkezidir. Adanın kuzey kıyısında, eski Minos Uygarlığı'nın başkenti olan Knossos'un hemen kuzeydoğusunda yer alır.

Heraklion - Kandiya - 13.10.2017: Sabah 10:15 otobüsü ile lerapetradan hareket ettik.

Otobüsler yarı dolu ve bilet numarası yok.Yolda özel arabanız ile göremeyeceğiniz çok güzel köyler ve kasabalardan geçtik. Öğlen 12:30 da Herakliona vardık. Bu şehirlerin en güzel yanı otogarların şehrin en güzel yerinde olması. Otobüsten indik, ardından valizleri çekerek tarihi kemer altlarından geçtikten sonra biraz bayır çıkarak ünlü araç girmeyen 25 Ağustos caddesinde Youth Hostel'a geldik. Özel odayı pazarlıkla 2 gecelik 66 € civarında bir rakama tuttuk.

Hemen gezmeye başladık, caddenin ara sokakları yarı bir güzellikte. Tek şart biraz yürümek. Aslanlı çeşmenin karşısında 2 tavuk çorbası için 11 € ödedik. Domates için 1.30 € ve 1.5 lt su için 0.35 €, 6 yumurta için 1.5 € ödemek zorunda kaldık yani epey pahalı.

Bugün Knossos antik kentine gittik. 25 Ağustos caddesi üzerinde sol köşede Cosmos spor giyim mağazasının sokağından girin. 100 m sonra sinemanın önündeki, parkın karşısındaki otobüs durağına ulaşabilirsiniz. Burada bilet makinesinden mavi renkteki 2 No'lu Knosos yazısına tıklayın. (Kaç kişiyseniz belirtmeniz gerekiyor)makinaya ardından 1.70 € atın ve biletinizi alın. 2 No'lu otobüs gelince bileti şoföre kestirip yerinize oturun. 25 dakikada sürüyor. Antik kente giriş ücreti ise 15 €. Çıkışta indiğiniz yerin karşısından her hangi bir otobüse binip geri gelin. Aynı gün, 25 Ağustos caddesindeki İzmir restoranda et yemeği yedik, pansiyonlar Türkiye'nin iki katı fiyatına denk geliyor, 11 € ödedik. Bu şehir yürüyerek geziliyor.

Masraf : Hostel = 66 € + Yemek: 15 € + Geziler 5 €.

Otobüs Bileti: 30.20 € + Market: 10 € = 127 €.