top of page

Mısır Gezi Notları

Kuzey Afrika'nın nüfusu en büyük olan ülkesidir. Nüfusun büyük bir bölümü Nil Nehri boyunca yerleşmiştir. Akdeniz ve Kızıldeniz'e kıyısı bulunan Mısır'ın, batısında Libya, güneyinde ise Sudan yer almaktadır. Mısır, Asya kıtasında yer alan kısmı Sina Yarımadası üzerinden Filistin ve İsrail ile komşudur. Mısır'dan geçen Nil Nehri, sularını Akdeniz'e boşaltmaktadır. Medeniyetin beşiği olan Orta Doğu'da bulunan bir ülkedir. Ülke 1.010.000 kilometre kare kapsayan bir toprak parçasına ve 2020 yılında yaklaşık 100 milyon nüfusa sahiptir.

14.12.2018: Bu ülkede her yere gidemiyorsun, marsa alam kasabasına gidelim dedik, taksi tutun veya sabah 5 te otobüs terminalinden bir araba kalkıyor dediler. Bizde gitmekten vazgeçtik. Rotayı Hurgada'ya çevirdik. Hurgada'ya gitmek için önce 3.5 saatte Luxor'a geliyorsun (kişi başı 30.25pnt=2$) Luxor tren istasyonundan çıkınca sağ tarafa yürüyün Gobus otobüslerini göreceksiniz sol taraftaki otobüslerin karışışında ofisleri var biletlerinizi alırsınız. İnternetten bilet alabilirsiniz.

Otobüsler buradan kalkıyor. Biz 15:30 bilet aldık, yol 5 saat sürüyor sıkıntısız yolculuk yaptık. Polis bir sefer kimlik kontrolü yaptı. Gobus otobüs işletmesinin kendi terminali tam Hurgada'nın göbeğinde orada indik. Caddeye çıkınca sol tarafınız 3 km sonra Sakkala semti yeni marinanın olduğu semt, 40 Pnt verip taksiyle geldik. Semte gelince yolun ortasında 5m boyunda deniz feneri anıtı var. Biz fenerden sola sapınca 50m sonra Sea Garden hotelde kahvaltı dahil geceliği 30 $ kaldık. Otelin 250m önünde yeni Marina var.

Sakkala semtinde dükkan adları , menüler, reklam panoları Rusça yazılı. Marinanın içinde gerçekten güzel restoranlar ve alışveriş mağazaları var. Ana cadde üzerinde ilginizi çekecek mağaza ve restoranlar var. Marinada akşamları eğlenebilirsiniz. Oryantal danslar ve canlı müzik bulabilirsiniz.

15.12.2018: Mısır parasının Gibşın, Paund, el diye üç ismi var. Önemli bilgi kasım ayı ortasından itibaren turist azaldığı için Hurgada, Sharm el şeyh feribot seferlerini kaldırıyorlar. Bu gün seferin yapıldığı yer olan marinanın balık pazarının ve büyük caminin ilerisindeki feribot iskelesine gittim araştırdım seferler kalkmış. Şimdi ne olacak 2.5 saatlik yol bana ve gidenlere 18 saatte çıkacak eziyeti ve masrafı ayrıca fazla pahalı.

Uçak araştırması yaptık ortalama 850 TL ve direk uçak yok hep kahire aktarmalı ve beklemeli. 18 aralık sabahı 8 otobüsüne Gobus firmasından Kahireye bilet aldık, 2 kişi 380pnt=21$ ,(6 saat) oradan aktarma yapıp Sharm el şeyh gideceğiz. Sakala'da Star balık lokantasında balık yedik 2 kişi 200pnt=11$. Marina yeni, güzel küçük ve şirin bir alan oluşturmuşlar. Sakkala ana caddesinde yolun ortasındaki fener heykelini geçince 50m sağda Sherr Street var, araç trafiğine kapalı vakit geçirmek için gezilebilir. Sherr street girmeden Senzo Mall minibus durağı üzerinden sabah 9:30 dan itibaren servis mall götürüp getiriyor.

16.12.2018: Sabah plajları teftiş ettik, bizim otele 100m olan Sakia Beach gittik giriş 50pnt=3$ kimseler yoktu. Marinanın içindeki La Plage Beach gittik ve 4 aile vardı giriş 100pnt= 6$.

Araç girmeyen yürüyüş ve alışveriş bulvarı Sherry (şeri)street önündeki Senzo Mall durağından Senzo Mall aracına binerek 5 Pnt bütün sahili ve resortları geçerek 45 dakikada Senzo Mall geldik.

16.12.2018: Senzo Mall tek kat üzerine çok geniş bir alana yayılmış içinde Spinney's Market, McDonald's, Kof Souk Mazhar Pazarı, Duty Free Shop olan bir AVM. Biz öğlen yemeğini marketten alıp AVM'nin bahçesindeki masada yedik. Dönüş arabasının lastiği patladı başka araçla geldik. Sakal traşı oldum ve 50pnt=3$ ödedim. Akşam Cleopatra hediyelik eşya mağazasına kadar yürüdük, Costa Cafe de çay içtik 7pnt=2tl. Burada Rus, biraz Alman, Belçikalı emekliler var. Kış aylarını burada geçiriyorlar, esnafla konuştum ruble düşmeden önce Ruslar çok alışveriş yaparlarmış, şimdi sadece ihtiyaçlarını pazarlıkla alıyorlar dedi.

17.12.2018: Sabah Şarm el Şeyh otel ayarlamaya çalıştık, daha önce bahsettiğim gibi booking'ten oteli ayırırken %27 vergi alıyor, biz Booking ten oteli tespit ettik. Otele gidince sadece booking te yazan ilk ücreti ödüyoruz. Bu iş bitince El Memsha semtine gitmeye karar verdik, resepsiyondan gerekli bilgileri alıp yola çıktık. Buranın Arapça adı Mamşa Siya sakala dan 5km 2pnt ödedik. Ana yolda indik sezon olmadığı için kalabalık yok, burası Hurgada'nın en güzel semti toplu bir yer yürüme alanı geniş modern bir yer, büyük mağazalar, Hard Rock Cafe, MC , Esplanada Mall, Little Buddh. Ayrıca, büyük Resortlar var. Burayı daha önce bilseydim, burada kalırdım. Hurgada da yerler birbirine yakın Sahl Hasheesh ilçesi 17 km, Makadi 29km,Safaga ilçesi ortalama 35km sürüyor. Sakkalaya dönünce Balık pazarına gittik, girişteki 2. büyük tezgahtan (Rusça son cümle MYCAyazan), lüfer, e benzeyen 800gr, 2 adet balık,(80pnt=5$), 450gr. Jumbo karides( 70pnt=4$) toplam 150pnt+20pnt pişirme ücreti ödedik, balık ve karidesler çok güzeldi.

El Gauna, Kahire, Şarm El Şeyh, 18.12.2018: Hurgada dan sabah 8 Gobus otobüsü ile yola çıktık. 45 dakika sonra ortalama 35km El Gauna ilçesine giriş yaptı, yolcu aldı. 3 saat sonra Zafar Ana Hause tesislerinde 30 dakika mola verdik, güzel ve temiz bir yer, çay 15pnt, kahve 30pnt tutuyor. Oradan 3.5 saat sonra Gobus Kahire girişindeki ilk durağında yolcu indirdi. Son durağı olan Tahrir meydanına Hilton otelin önündeki parka geldiğimizde saat 2.30 civarıydı yani 6.5 saat sürdü. Her şeye rağmen, rahat ve sıkıntısız bir yolculuktu. Valizlerimizi Gobus emanetine 50pnt ödeyerek bıraktık, gece 01:00'de Gobus Elit otobüsüne 2 kişi 660 pnt=37$ ödeyerek Şarm El Şeyh bileti aldık. Kahire'de Talat Harb no:17 caddesindeki Cafe Riche Restorantta gittik yemek yedik. Gece saat 01:00'e kadar dolaştık, otobüs gobus ofisinin önünden( Tahrir Hilton hotelin yanı )tam saatinde hareket etti.

19.12.2018: Gobus'tan elit delux aldık 20 kişilik koltuk var ama araları yine dar, sadece koltuklar lüks ,bir de yiyecek, içecek paketi veriyorlar, kısacası 190pnt yerine 330pnt vermeye değmedi. Şoförler çok iyi, yollar boş ve fena değil, ,yoldaki saçma sapan aramalar dahil 10 saat sürdü. Her an bir saldırı olacakmış gibi tetikte bekliyor askerle polis. Otobüsten iniyorsun valizi bagajdan alıp önünde dikiliyorsun köpek ile polis geliyor koklama faslı bitiyor, valizler bagaja siz yerlerinize, kimlik kontrol faslı başlıyor, 3 sefer bu şekilde arandık. Saat 10:00'da Sarm El Şeyh garajına girdik, buranın adı Royssat terminali ama bir kaç kişiye sordum cevap alamadım.

Şimdi sıra az kazıklanarak otele gitmek, yol 10km tam taksilere giderken mavi minibüs şoförü nereye gidiyorsun diye sordu. 'Cataract' deyince gelin dedi, valizleri arabanın üst bagajına attı 30pnt istedi, biz de kabul ettik çünkü taksi 100pnt aşağı götürmezdi.

15 dakikada otele 200m kala bizi indirdi. Ben bağırınca adam "Buraya araba giremiyor" dedi ve son derece haklıydı. Valizleri çekerek 50m yürüdük sivil polisler valizlerimizi aradı, "Nereye gidiyorsunuz? diye soru sordu ve ardından, yolu tarif etti. Otelimiz Hard Rock Cafe'nin köşesinden dönünce Cataract Layalina Resolt kahvaltı dahil geceliği 34$, yer, konum, odalar gayet güzel.

Dile kolay Hurgada dan beri 18 saat yoldayız. Cataract, Şarm da bir semtin adı otel adlarının önünde Cataract kelimesi bulunuyor çok güzel bir yapılaşma var.

El Dahar: Gobus terminalinden sağa giderseniz eski Hurgada yani El Dahar semti vardır. Bu semt eski yapıları, çarşıları ,baharat, takı hediyelik eşya, ve sahte papirüs satıcılarıyla ünlüdür. Eski liman ve balıkçı pazarıda buradadır. Ayrıca Saint Shenouda hıristiyan kilisesi, Al Mina camii buradadır. Bu gün Souk meyveciler ve tavukçular çarşısını gezdik meyve aldık. Minibüse binerek şair meydan larusa deyip Sakkala semtinde marina yazan fenerin önünde indik.

El Memsha (Köyü): Biz buraya gitmedik.Resepsiyon ve arkadaşlardan aldığım bilgiyle gidilip görülebilir birkaç saat zaman geçirilebilir, ayrıca Hart rock cafe ve Little Buddha disco buradaymış.

El Gouna: Burası sıfırdan yapılandırılmış, Kızıldeniz kenarında sahil kasabası universite dahil restoranlar, hoteller,eğlence yerleri var. Buranın bir özelliği enerjisini,sebze meyvesini kendi imkanlarıyla üretiyor. Mısır'ın Venedik'i olarak abartılıyor.

Makadi: Hurgada'nın bir ilçesi olan bu yer Kızıldeniz kenarında çöl alanın değerlendirilmesi ile kurulmuştur. Hurgada'ya 28km uzaktır. Buranın önemli özelliği Giftun adalarının yakın olması ve büyük Giftun adasındaki Mahya plajının güzel olmasıdır.

Sakkala'da star fish restorantta gittik fiyatları uygun ve pozisyonlar büyük.