top of page

Güney Kore Gezi Notları

121. yurt dışı çıkışım ve 61. ülkem Güney Kore. Güney Kore, resmî adıyla Kore Cumhuriyeti, bazen sırf Kore, Doğu Asya'da Kore Yarımadası'nın güney kısmını oluşturan ve Kuzey Kore ile kara sınırını paylaşan, Doğu Asya’daki bir ülkedir.

121. yurt dışı çıkışım ve 61. ülkem Güney Kore, 13 Kasım akşamı THY, TK 0090, 1:05 uçağı ile güzel bir uçuştan sonra 14 Kasımda Türkiye saati ile sabah 11:00'de Seoul Incheon hava alanına indik. Uçuş yaklaşık 10 saat sürüyor. Gümrükten hiç sorunsuz geçtik. Gümrükten çıkmadan biraz para bozdurduk. Okları takip ederek merdivenlerden aşağı indik, Arex trenine makineden bilet aldık. 2 kişi 8800 Won yaklaşık 8 Dolar. Ortalama 55 dakikada Hongkik Üniversitesi durağında indik, 8 No'lu kapıdan çıkıp bir Seoul'lu gence telefon ettirip hostelden bir görevli çağırttık. Ardından, bizi alıp 100 m ilerdeki ABLE Hostele getirdi. Şirin bir yer odalar küçük ama her türlü konfor vardı. Geceliği 65.715 Won yaklaşık 60 Dolar idi. Yeri çok iyiydi, eğlencenin göbeğinde. Sokağa çıkıp sokak satıcılarıdan 5 adet deniz ürünü yedik, 2500 Won yaklaşık 2.5 Dolar. Angelin Cafede sütlü kahve içtiki 2 adet 8800 Won yaklaşık 8 Dolar.

15 Kasım, bugün Anguk line 3 istasyonu etrafında olan ünlü Changdeokgung Palace gittik. İstasyondan 3 üncü kapıdan çıktıktan sonra 100 m, yürüyün levhaları takip edin solda kalıyor. Soldaki gişeden 3000 Won verip bilet aldıktan sonra gezmeye başlayabilirsiniz. Sonra çıktığınız istasyondan geriye doğru 150 m yürüyün, solda karşı tretuvarda polis merkezi var. 50 m ileri gidin, Information ofisi var. Ardından, tam sol yapın ve 5 saat gezin, burası yayalara ait olan Kore kültürünü yansıtan INSADONG caddesi, bu caddede kaybolun. Akşamları daha güzel oluyor, ileride su kanalı resitali var. O gün Metro Pass kart aldık. Toplamda deposit 3000 Won, içine 10.000 Won yükledik. Ortalama hatlar arası fiyat 1050 Won yaklaşık 1 Dolar. Itaewon semtindeki, Türk lokantaları anormal pahalıydı. Özbek restorantta pilav üstü kuzu eti, tavuk şiş yedik, 13.ooo Won, yaklaşık 12 Dolar ödedik.

Insadond caddesinde Cacanew Cafede 2 Cafe Latte içtik ve 9600 Won, yaklaşık 9 Dolar ödedik. Akşam 9:00'dan sonra Hongkik üniversite, Wausan-Ro 21 adresinden 19-26 ve 19-1 sokağını sorarak COCOON club ve 100m üstündeki park,alanına gittik. Kalabalık anlatılmaz düzeyde ve gençler vardı. Parkta amatör topluluklar konser veriyorlar.

16 Kasım, Gwanghwamun istasyonunda bugün embassles day fuarı olduğunu duyduk, Line 5 ten aynı adlı metro istasyonuna gittik, Exit 7'den çıktık fuarın içindeyiz. Türk standı yoktu. İran, Irak, Afganistan, Özbekistan ile ilgili el sanatları sergilenen stantlar vardı. Oradan Line 4 ile Gongdaemun pazarına gittik, istasyon adı da aynı, çıkışta ok işaretlerini izleyin. Oradan Line 4 ile mavi hat, istasyon ismi aynı olan Namdaemun açık pazarına gittik. Burası diyer pazardan daha büyük ve güzel. Buradan Seoul station (Ana tren istasyonu) gittik, Busan treni ile ilgili bilgi aldık. Buradan bir durak sonraki city hall semtine gittik yine yapay kanal ve şelaleyi, insanları izledik. Dana kavurma ve balık yedik 10.000 Won, yaklaşık 10 Dolardan 2 tane Cafe Latte içtik 8800 Won, 9 Dolar ödedik. Oldukça pahalı bir ülke.

17 Kasım, Olimpiyat köyüne gittik. Eski bir yer ama pek birşey yok. Line 3-spor complex, durağı. Gamgam semtine gittik, ara sokakları gezdik, sokak lokantalarında yemek yedik, gamgam ambleminin önünde müzik eşliğinde fotoğraflar çekildik. Gamgam Line 2, exit 10. Oradan coex mall gittik, Samseong istasyonu line 2 exit Coex, lüx bir yer vergisiz satış mağazaları var. Oradan Dongguk üniversite istasyonuna Line 3 ile geçtik. İstasyon aynı ismi taşıyor, 332 Namsan park levhasını takip ederek dışarı çıkın. 10 m sonra sağda otobüs levhası var, sağa dön 50 m yürüyün durakta bekleyin, gelen otobüse binin, 8 dakikada Tower'a varmış olursunuz. Buraya telefirik ile çıkarsanız kişi başı 10.000 Won, yaklaşık 9 Dolar. Manzara ve ortam çok güzel. Tower'a çıkmak isterseniz, ücretler bilet satış gişesinde asılı halde görebilirsiniz. Oradan aktarmalar ile Line 2 Hapjeong durağından dışarı çıkmadan Mecenapolis Mall geçtik, Home plus markette yemek yedik alışveriş yaptık ve ardından hostele döndük.

18 Kasım Hongkik Üniversitesi durağından 171 No'lu otobüs ile Büyük Saray Gyeongbokgung'a gittik, arzu eden Line 3'ten aynı isimli istasyona gidebilir. Oradan taksi ile 3 km ilerdeki Seodaemun hapishanesine gidebilirsiniz. (Seodaemun Prison History Hall) line 3 Donghimmun durağında inip Noryangjin balık pazarına gittik. Line 1, Exit 1, çok büyük ilgi çekici bir yer. 1 kg mercan aldık ve 20.000 Won, 10 adet jumbo karides için 5000 Won ödedik. Üst kattaki restoranta aldığımız ürünleri pişirdiler ve toplamda 18.000 Won pişirme verdik. Toplam 43.000 Won, yaklaşık 41 Dolar ödedik.

Ardından balık halinden taksi ile Hangan park'a gittik. 5000 Won yaklaşık 4.5 Dolar ödedik. Arzu eden Yeouido istasyonu line 5 ile gider. Burada han nehri kıyısında dolaşır, bisiklete biner, Ankara parkını görebilirsiniz. Biz Ashley-Togo-e-Land Cruise gemisinde Cafe Dela Bobo'da kahve içİN 5000 Won, yaklaşık 4.5 Dolar ödedik. Buradan Itaewon gittik line 6 ayaklarımız su topladı, zor bir yolculuktu.

19 Kasım sabahı Bukchon Village (Bukvhon Traditional Crafts Center) gittik. Line3 exit 2'e çıkın 500 m sonra sağda, eski Kore evleri dekore edilmiş, görülmeye değer. Aktarma yaparak Line 1 ile Yongsan istasyonuna elektronik Mall gittik. Birkaç cihaza baktık ve beğenmedik. Ordan Line 2 ile Hopjeong istasyonuna, Home Plus Markete geldik. Büyükçe tavuk butu ve 400gr kalın patates kızartması için 550 Won, yaklaşık 5 Dolar ödedik. Oldukça çok uygun fiyat. Bir otobüse bindik, ring turu yapıyordu. Bir saat gezdik bindiğimiz yerde indik, dinlenmiş olduk.

20 Kasım sabahı Seoul'de son günümüz Line 2 ile Dongdaemun History Culture Park'a gittik, exit 9 çıkın sağ arkanızda doğu kalesi kapısını göreceksiniz. Exit 9 dan devam edin, solda The meeting plaza yanından Dong Daemun yazan Shopping Town'A girin, oraları gezerek Jongno exit 5'e gidin. Solda Kwangjang market'e girin bulunduğunuz yerin karşısında Kore yemeklerini yiyebilirsiniz. Börülce fasulyesi öğütülerek içine sebze konuyor, tadı çok güzel, adı Bin De Tak 3000 Won yaklaşık, 6 Lira. Biz ana caddeye çıkarak 271 No'lu otobüs ile Hapjeong gittik. Home plus'ta yemek yedik. 4 adet tavuk şiş 4000 Won, yaklaşık 3.5 Dolar, patates kızartması 2000 Won, yaklaşık 1.70 Dolar, Pirinç nodel çorba ise 3000 Won, 2.5 Dolar civarında idi. Bunları restoranta yerseniz 4 misli ödersiniz.

1. Seoul, pahalı, güvenli, eğlenceli ve halk saygılı yardım sever.

2. Kesinikle Hongkik üniversite metro durağı çevresinde kalın.

3. Çok titiz değilseniz Able hostel'de kalın. Sahibi hong iyi bir insan, evinizde gibi olacaksınız. İletişim bilgileri: 70 4116 1086,E mail adresi: ableguesthause@gmail.com

21 Kasım ,BUSAN: Kişibaşi 57,300won=51$ ktx hızlı trenine biletlerimizi aldık,seoul station dan 10am,kalktı 12,45 busan station vardık. Otelimiz istasyon kapısından çıkışta solda Toyoko inn otel ile sokak başındaki Ariran otellerinin arasındaki sokaktan girin 60m sonra solda TOP motel,gayet iyi 4 geceliğine 348 tl=155$,ödedik.Booking com dan.Valizleri bırakıp jagalchi metro hattınla aynı adı taşıyan balık pazarına gittik, güzeldi. Ana caddenin karşı tarafına geçtik yürüyerek Nampo-dong semtine gittik, Bupyeong marketi gezdik.(jung gu-ro 33 beon-gil 27-33) Oradan Biff square gittik, bupyeong tan 200m solda kalıyor,şemsiyelerden anlaşılır.

Gece china town sokaklarındaki barları ve eğlence yerlerini gezdik.Önemli not seoul de almış olduğunuz metro,otobüs pass kartları buradada geçiyor.

22 Kasım sabahı Line 2 ile aynı adı taşıyan ünlü plaj Haeundae beach gittik, yüzünüzü denize dönün, sağ tarafa devam edin ve yolun sonunda oteli sağınıza aldıktan sonra ahşap merdivenlerden çıkın. Oradan yine aynı adı taşıyan Line 2 metroyla Gwangan Beach gidebilirsiniz, metrodan sahile ulaşma ortalama 500m yürüyüşle gerçekleşiyor.Buraya hava kararırken gelirseniz köprünün renkli ışıklarını seyredersiniz. Ayrıca burada küçük bir Fish market var.Yüzünüz denize dönük sol tarafı takip edin karşı köşede 2 adet fish market var, mahsül alıp üst katta pişirte bilirsiniz. Akşam Line 1 Nampo-dong istasyonundan çıktık ve ardından Lotte Mall gittik, etrafı gezdik.

23 Kasım sabahı erken Yonggungsa Temple gitmek için line 2 Haeundae gittik, oradan 181 No'lu otobüs (1300 won) ile 35 dakikada Anayolda iniyorsunuz, sağda arayoldan devam ediyorsunuz, sıkıntı olmuyor levhalar var ve otobüsün hepsi temple gidiyor. Oradan 10 dakikalık yürüyüş ile panayır yerine geliyorsunuz, ne istersen var, buraya gitmeye değer. Oradan aynı sistemle geri döndük. Line 2 hattında Centum City no.1'den dışarı çıktık, Bexco-Busan cine a Center-lotte Dept Store, gezdik.

Line 2 ve line 3 kullanarak Jagalvhi geldik. Burada haftasonu olduğundan eğlenceler vardı. Biz Yongdusan parka gittik, buraya 25m'lik 4 yürüyen merdivenle çıkılıyor. Dik merdivenden yayan iniliyor. (12-1gwangbok-ro77 beon-gil) esnafa sorduğunuzda yolu gösterir. Oradan inince 150m ilerdeki Lotte Store'a gittik ve pilavlı karides yanında garnitür 6500 Won 6 Dolara yedik, doyurucu ve güzeldi. Ucuzlatılmış küçük 1kg Mandalin aldık yaklaşık, 2000 Won yaklaşık 1.80 Cent ücret ödedik. 1kg süt aldık 2000 Won yaklaşık 1.80 Dolar ödedik.

24.11.2014. Güney Kore-Busan'da son günümüzdü ertesi gün Osaka'ya uçacaktık. Sabah metro ile Gimhae havaalanına keşfe gittik, sebebi uçağımızın sabah erken olması idi. Güney Kore Air ile 09:00'da Osakaya geçtik. Dönüşte Seomyeon semtinde indik (Line 1 ve Line 2 kesiştiği istasyon) hava yağışlı olmasından dolayı kapalı alanları dolaştık. Oradan Line 1 ile Jagalchi balık pazarına balık yemeğe gittik. KBS-VY lokantasında 400gr Mercan,350gr Dil balığı 200gr Yılan balığını ve garnitürleri için 19000 Won, yaklaşık 18 Dolar ödeyerek tıka basa doyduk. Oradan ana caddenin karşı tarafına (Nampo-Dong) geçip, sağ köşeden karşıya geçtik, (sol tarafınızda yolun ortasında garaj ve Songdo levhası) 30m yürüdük. Garaj solda kalacak şekilde tekrar karşıya geçtik ve 40m sonra otobüs durağı var 96 No'lu otobüs ile 10 dakikada Songdo koyuna ulaşabilirsiniz. Yine aynı otobüs ile Nampo semtine gelip Angel-i Cafe'de 2 adet kahve içtik, ve 8800 Won, yaklaşık 8 Dolar ödedik ve ardından Güney Kore seyahatimizi sonuçlandırdık. Biz 2 kişi olarak günlük her şey dahil 100 Dolar harcama yaptık.