top of page

TARİHİN VE MÜSLÜMANLIĞIN ZİRVE YAPTIĞI ÜLKE; İSPANYA...

İspanya - MADRİD. 133 ÇIKIŞ,81ülkem. 17 mart 2023 Thy 1859 nolu uçuş ile 3saat,45 dakikada madrid indik.hiçbir sıkıntı yaşamadan gümrükten geçtik. T1 terminalinden T2 terminaline 500m yürüdük metroya geldik, makineden la latina (5) mavi hatta 10 biniş,lik metro kartı aldım. 14,60€.Bu karta metro ile hava alanına gidiş geliş bedava oluyor.yani 10 binişlik hakkın eksilmiyor. Kaldığımız evin 200m yanından la latina metro istasyonunun san francisco çıkışını kullanıp, latina 1 - silencioso adlı calle de la cebada 5 caddesindeki evimize geldik,evi airbnb den 5 gecelik, 514€ tuttuk, evde herşey var ve çok merkezi..Çıkıp ilk telefoncudan 50 GB, 300 min kart aldım, 15€, ( 13/4/2023 )28 gün geçerli. Oradan carrefoursa dan 5lt su ,2€, yarım pişmiş tavuk 3,5€ alıp evde yedik. Turşu gibi olduk hemen uyuduk. 18/03/2023/Madrid: Sabah kafalar ve saatler karıştı, türkiye saati ile kalmışım kafa türkiyede her taraf karanlık birde tlf baktım saat 06, kahvaltı yapıp havanın aydınlanmasını bekledik. .Evden yürüyerek Plaza Mayor, gittik, sokaklarda kimse yoktu.Oradan sorarak, yürüyerek Palacio Real gittik.Oradan opera metrosu ile kırmızı (2) Retro istasyonunda inip, retiro parka gittik (çıkış direk parka çıkıyor )havanın güzel olması sabah 10 sıralarında parkı gezinti tapan halk ile doldurmuştu. Park içinde 12 ci Alfonso heykelleri ve resim muzesi bulunmaktadır. Oradan yürüyerek Ispanya merkez bankasına gittik, ( Casa de papel) dizisinin çekildiği yerleri gördük. Yan karşısında Casa de Amerika binası var, bu meydanın adı plaza da Cibelles.. Merkez bankasını solunuza alıp yukarıya doğru yürüdük, Blanco de espana metro durağında la latina durağında ki evimize geldik. MC, dan 9 nugat aldık 5€ ödedik. Yemeğimizi yedikten sonra la latina dan 60 nolu Plaza de Cezada otobüsüne binip ( bileti içerde alabilirsin, 1,5 €), 3 durak sonra El Rastro durağında inip 50m geri gelip ilk sola girdik, sağda parkın içinde 25m lik eski tuğla fabrikası bacası var, 50m sonra büyük carrefour marketten erzak aldık, yukarı çıkıp otobüsten indigimiz yerin karşısından otobüse binip, evimize döndük. . 650 gr muz 0,82€, 1kg süt 1,14€, 2 adet 5 kg su 1,90€, 1 kg yunan yoğurdu 2,45€, 8,50gr patates 1,63€, 450gr biftek 5,64€, 1kg elma 1,40€.. Mercado de San Miguel gittik zor girdik her taraf ful dolu, 15 adet pişmiş jumbo karides aldık 18€ çok pahallı ama lokumdan yumuşak ve enfes tadı vardı. Dia marketten kap içinde humus aldık 1,15 € , 350 gr portakal 0,63€ , 425 gr iri beyaz soğan 1,10€.. 19/03/2023 MADRİD : Bugün kaldığımız evin 200m ilersinde her pazar sabah 8 den akşam3 kadar açık olan EL RASTRO pazarını gezdik, havanın güzel olması nedeniyle çok kalabalıktı. Ne istersen bulabilirsin bu pazarda. Oradan Real MADRID stadyumdan gitmek için koyu mavi 10 nolu metro hattı ile aynı adı taşıyan Santiago Bernabeu istasyonuna gittik,stad çıkıştan 200m ilerde. Stad apartmanların arasında kalmış, tadilat vardı giremedik. . Oradan 2 aktarma ile yeşil 5 nolu hatta bulunan Ventas istasyonuna geldik, burası boğa güreşi yapıldığı matador arenası. 1929 yılında yapılmış. Oradan aynı hat üzerinde olan ünlü Gran via caddesine geldik.1,5 km uzunluğunda lux mağazaların ve güzel bayanların bulunduğu cadde.. Eve alışveriş yaptık fikir olsun diye paylaşıyorum, 1kg pişmiş bütün tavuk 6,99€ , 250 gr temizlenmiş semiz otu 1,14€ , 220gr humus 1,15€ , 350gr haşlanmış jumbo karides 5,12€ , 350 gr temizlenmiş salata otu 2,85€... Hava alanından 12,60€ aldığımız 10 binişlik metro kartınızın limiti bitti, tekrar doldurduk bizden sadece 6,10€ aldı, geri kalan para kart ücreti olarak alınmış. Yani 10 binişlik kart 130 tl geliyor, sanırım tam bilet olarak istanbul ile aynı. .

20/03/2023 MADRİD : Bize 200m uzaktaki Tirso de Molina metrosu ile 3 durak sonraki Atocha tren istasyonuna gittik, 22 mart sabah treni için ön araştırma yaptık. Oradan yürüyerek sırasıyla Musevi de antropologia, museo national centro de arte retina sofia, museo del prodi, plaza de neptumo, plaza de canovas del castillo , plaza de la lealtad, plaza de comunicaclones, botanica jardines , fuen de la cibilles meydanina geldik.5 nolu yeşil metro hattından, 10 nolu Plaza de Espana semtine gittik.Sevantes ve sanco panco heykellerini ziyaret ettik,heykel den sol tarafı takip ederek güzel paralardan ve manzaralı yerlerden geçerek, Real Madrid plaza ve katedraline geldik, bir gayret daha gösterip, karşıdaki küçük parkın tarafına geçip ara sokaktan, bakan adam heykelinin yanından sola dönüp sağdaki kiliseyi ve mercado san miguel, geçip plaza mayor içinden bayır aşağı inip la latina metro istasyonuna geldik ve eve gittik. Tam 14.000 adım, 10 km.. Akşam plaza mayor ve plaza Tirso de Molina metro istasyonunun meydanlarında gezdik hava çok güzel, Dia marketten 5 lt su aldık 0,75€, 220gr humus 1,15€, 455gr mandalin 1,21€.. 2 1 /03/2023 MADRİD : Bizim 5 nolu yeşil hattın la latina duragindan aynı hat üzerindeki Chueca duragindaki mercado san antonio marketine gittik, çekimler yaptık, oradan yürüyerek Gran via caddesine geldik, Mc doland, ta dinlendik, Oradan plaza mayor, yürüdük yol üstünde çok güzel bina,heykel ve anıtlar gördük. Plaza Mayor, dan Tirso de Molina meydanına carrefour geldi. 365 gr pişmiş Kuzu kaburga aldım 5,84 €, 1,5lt su 0,73€, 350gr mısır tortillasi 2,05€, patates,soğan, mısır unu karışımı tortilla cebolla 3,95€, poşet aldım 0,15€, 250gr tavuk salam 2,o5€, pişmiş kereviz 2,40€, 2 küçük su 0,56€... 22/03/2023 CORDOBA:Sabah 7,25 hızlı treni ile 394 km yolu 115 dakikada kat ederek, 9,10am cordoba tren istasyonuna geldik.Istasyon çıkışının tam karşısındaki otobüs terminaline gittik, makinadan 25 mart sabahi8,30 ALSA otobüsünden 2 kişi 27,62€ ödeyerek biletlerimizi aldık. Cafeteryada 2 adet cafelate içtik 3€ ödedik. Oradan 3 nolu belediye otobüsü ile Alfonso X111,durağında indik, sorarak kalacağımız evi bulduk.Ev beklediğimizden daha güzel çıktı. .Dinlendikten sonra amaçsız olarak sokakları dolaştık, gezilecek yerlerin büyük kısmını gördük. Mezquita catedral (KURTUBA CAMI), PUENTE Romano ( Roma köprüsü ), Plaza da las Tendillas meydanı, Plaza de la Corredera meydanı, Temple Romano, Pati o de los, Naranjos, Calleja de las Flores, Iglesia de San Francisco y san Eulogio, gezebildik..Aldi markete gittik,360 gr hindi buger köftesi 2 ,85€, 1 kg sut 1,03€, 1,05 kg muz 0,81€, 1kg yunan yoğurt 2,39€, 588gr golden elma 1,03€ , 1kg mandalin 2,19€, 200gr humus 1,05€, Kavanoz enginar 2,59€ , 23/03/2023 CORDOBA: Sabah 7 de kalktık, kahvaltı etmeden nevigasyon ile 15 dakikada,900m uzaktaki Mezquita cadetral (Kutuba mesciid) gittik, buraya giriş 13€ bir onceki gün araştırmıştım sabah 8,30 ile 9,30 arası ücretsiz diye buldum.Saat 8 gibi caminin önünde olduk.Hemen karşısında otel vardı ayazma beklemiyelim diye otele gidip oturduk.8,25 otelden çıktık ne görelim en az 150 kişi kuyrukta bekliyor, hemen öne geçtik bir iki kişi mırıldandı cevabını verdim ve camii girdik..Inanılmaz bir yapı, suudi, fas, mısır, dubai, abudabi, gibi ülkelerde çok camii gördüm böyle bir yapı ile hiç karşılaşmadım. .Cami endülüs emevileri tarafından 785 yılında temeli endülüs islam devletinin kurucusu 1ci Abdurrahman atmıştır. .10 yıl süren caminin inşaatına 990 yılına kadar eklemeler yapılmıştır. Camiyi ayakta tutan 1419 sütun vardı, hıristiyan ıspanyollar bu sütunların bir kısmını atmışlardır. İspanyollar endülüs devletini yıkıp halkı kılıçtan geçirmişlerdir. .Kutuba cami 1236 yılında katedral çevrildi. .Caminin Mihrabı ve Mi beri eşsiz güzelliktedir.son müslūman kabile Moriscolar 1609 yılında ispanya dan sürüldüler. 08 nolu otobüse (1,30€) binip 01 nolu otobüse aktarma yaptık,5km gittikten sonra sağda Madinat al Zahira 500m yazan tabelanın önünde indik. 500m yürüyüş, sonra otobüs sizi saraya çıkarıyor. Bu şekilde gitmeyin. Çok zor oluyor.. 23/03 2023: CORDOBA:Evde dinlendik Alkazar de los Eyes Cristianos gitmek için biraz ders çalıştık, bizim evden çıktık (plaza San Pedro kilisesi yanındayız ) 3 kişiye sorduktan ve 1,5 km yürüdükten sonra Kurtuba caminin (Cadetral ) yanında ücretli girilen botanik parka geldik, gişeden bilet almaya gittim yetkili ücretsiz son 4 bilet kaldı ikisini aldemez mi, hoşuma gitti tabiki, 20 dönüm üzerine kurulmuş efekler ile desteklenmis gerçekten çok güzel bir komplex. . 24/03/2024 CORDOBA: Sabah ilk bulduğumuz duraktan 12 nolu otobüse bindik,1,30€ kişi başı. .Bütün hattı, dolayısıyla cordoba, yı baştan sona kat ettik. Ikinci turda Palacio Merced sarayında indik, bu gece için defile varmış hazırlıklar sürüyordu rica ettim 15 dakika resim çekmemiz izin verdiler. Oradan yuruyerekplaza de las Tendillas meydanına gelip kahvenizi içip dinlendik. (Cafe late 1,60€). İlk duraktan 3 nolu otobüse binip hiç inmeden tüm durakları dolaştık. Sonra Gloreta Cruz Roja duraginda inip sora sora Tablao Flamenco El Cardenal salonuna gittik, 8,30 da program vardı kişi başı 23€ vaktimiz yoktu izlemedik.3 nolu otobüs 5 katlı binaların olduğu yeni sivil Cordoba hattında çalışıyor. Burada daireler 150,000€ başlıyor, daireler 4 oda, 2 banyo tarzında. .Cordoba dan bukadar, Sabah 8,30 Alsa otobüsü ile Malaga şehrine 2,5 saatte gideceğiz.