top of page

TARİHİN DERİNLİKLERİNDEN KİEV

UKRAYNA:KİEV :8/10/2021. 130 ,c yurtdışı çıkışım, 75 ci ülkem. 2020 yılında aldığım biletleri bugün kullanmak nasip oldu.Thy 1255 nolu 13,15 uçağı ile 1,5 saatte kiev indik.Şimdi bildiklerinizi unutmamak şartı ile bir kenara koyun. Ben,4 aşı oldum,avrupa uyumlu sağlık pasaportunu çıkardım, 30 bin euro luk sigorta mı yaptırdım, kiev Türk büyük elçiliğinin kaç gün kalacaksan+ 5 × 50 $ ikazını dinleyip paramızı yanımıza aldık,pasaport kuyruğuna girmek için bizi bankolara yönlendiren bayan memura e nabızdaki aşı kartımı gösterdim ve gümrükçünün karşısına dikildim ,elimde dosyalar, cebimde paralar pasaportu uzattım maskeni aç dedi mührü bastı ve yürüdüm. Yani hiçbir evrak istemediler. Valizi alıp gümrükten çıktım tam karşımda vodafon standı türkçe konuşuyorlar 300 gravni( 10 avro) verdim 10gw internet aldım. Skaybus ile mi, trenlemi gitsem diye düşündüm otobüs tam çıkışın sol tarafında, tren de sağ tarafında trene, otobüsten 50m daha fazla yürüyoruz sağa dönüyoruz 30m ilerde, 80 gravni verdim ormanın içinden 45 dakika süren güzel bir yolculukla son durak olan kiev Pasazhyrskyi ( vazgal) ana tren istasyonuna geldik. Bizim airbnb den tuttuğumuz yer, ivana Mazepy street 9 kiev adresinde, olunca taksi tuttuk 30 dakikada eve ulaştık 363 gravni =14 $ ödedim. Kazığı burda yedim. 13 geceliğine 6200 tl ( 700 $) ödedik. Yeri fena değil 45m bir apart 10 üzerinden 7 alır. Odamız mimari harikası olan SALUT hotelin , karşı tarafında, karşıya altgeçit ile geçiliyor ve geçitin altında NOVUS market var.840 gr pişmiş tavuk aldım 117 gravni=4,5 $. 325gr pilav aldım 39 gravni =1,5 $. 5 lt su 32gravni = 1,2 $.bu örneklere bakınca ucuz olmadığını göreceksiniz. Odamız Arsenalna metro istasyonuna 250m,7 dakika yürüyüş mesafesinde.

9.10.2021: Sabah evden çıktık ana caddeden sola dönüp Arsenalna metro ist geldik.Bu gün cumartesi diye veya baska bir sebepten metro ücretsiz miş.Enson durak olan Akademmistechko durağında indik.Buraya yanlışlıkla gelmemize rağmen isabetli oldu büyük bir pazar kurulmuş onları gezdik.Oradan geriye gelip Khereshchatyk (kirişatik) istasyonunda indik,meşhur caddeye gelmiş olduk.Metroda çıkarken kirişatik kapısından çıkın sağa dönün 150m sonra görmek istediğiniz meydan ve anıtlar karşınızda olacak. Kemer şeklindeki Özgürlük anıtı da burada. Burada sırtınızı altın heykele dönün alt geçitten karşıya geçin heykeli baz alarak yürümeye başlayın tereddüte düştüğünde intercontinantal oteli sorun, hyatt oteli sorun bu güzergahta görmek isteyeceğini tüm cadetral,park,anıtlar mevcud.St sofia' Cathderal geçin yolu bırakmayın St Andree's Church ve meşhur Andryivski yokuşun a geleceksiniz,giriş kişi başı 70 gravni= 3$. Soldaki andryivski yokuşundan aşağı inmeyin sağı takip edin merdivenlerden aşağı inin Dinyeper nehrini ve panoromik manzarayı göreceksiniz. Aynı yoldan geri gelin katedrali sonundaki yokuş Andryivski yokuşu burada zanaatkarlar,ressamlar, hediyelik eşya satıcıları bar,restoranlar var.Aşağı inerken ilk sokan ta Bulgar iş müzesi bulunuyor. 16000 bin adım atmıştım eve nasıl geldiğimi hatırlamıyorum, biraz dinlenip Arsenalna istasyonunun bulunduğu meydana gideceğiz. Meydanda 20 kadar lüks restorant ve foodland market var,çok kalabalık olduğundan giremedik.

10/10/2021 :Sabah bir arkadaşımın tavsiyesine uyarak M2 mavi hattan OBOLON semtine gittik.Dışarı çıkmadan görevliye Dream yellow market gitmek istediğinizi söyleyin, çıkıştan 250m sahil tarafında.Çok u.zun bir avm herşey mevcud, en son çıkıştan 500m sonra kiliseyi geçin 100m sonra dinyeper nehrine ulaşacaksınız. Sahil tanzim edilmiş dinlendirici bir tasarımı var. Kahvenizi için biraz nefeslenin.Sırtınızı nehri dönün gelen 559 nolu minibüse binin 10 gravni verin,15 dakika sonra stadı geçince Heroolv Dnipra metro istasyonunda inin.Burası m2 mavi hattın son durağı dır. Buradan binin fenikulerin olduğu POSHTOVA PLOSHCHA istasyonunda inin fenikuler yazısını takip edip dışarı çıkın, sol tarafınızda fenikuler.Sağa dönün yolun karşı tarafına kiliseye doğru yürüyün. Kilisenin arka tarafına yürüyüp sahile inin, inmeden mcdonald birşeyler yiyin. Sahilde yürüyüş yapın

KIEV 10.10 2021 DEVAMI: Biz kişi başı 200 gravni = 7,5 $ verip motor gezisi yaptık. Değdi sayılır. Dönüşte karnımız açıktı kiliseden karşıya geçip cadde üzerinde dolu takip ederek restorantlar bölümüne geldik. Bu bölgenin adı Podil dir. Burada Hanem Tike restoranda ben kellepaca 92 gravni =(3,5 $), arkadaşım mercimek çorbası içti 79 gravni = (3 $) beğendik. Oradan fenikuler geldik ve 8 gravni ödiyerek yukarı çıktık. Direklerde yön levhaları var biz fenikulerden çıkınca sola dönüş asagi ki yolu takip ederek Friendship of national Arch gittik, manzara ve panaromik görüntü muhteşemdi. Sırtımızı heykellere dönüp yer altı geçişinden kirişatik caddedesine yürüdük 500m kadar. Bizde pil bitti.kirişatik meydanında resimlerimizi çekilip evin yolunu tuttuk.

KIEV :11/10/ 2021: Sabah goldengate (altın kapı ) görmek için yola çıktık. Arsenalna metrosu ile kırmızının yeşille kesiştiği kirişatik te indik m1, burdan yeşil renkli metronun M2 direksiyon (son istasyon) Syrets istikametine bindik ve bir durak sonra Zoloti vorota istasyonunda indik, çıkışlara dikkat edin veya sorun kapıdan çıkınca, altını eksik, Altın kapı karşınızda. Biz oradan yürüyerek 15 dakikada kirişatik caddesine geldik. Kahvemizi içtik, daha önce gittiğimiz Obolon istasyonuna gittik,Dream yellow avm gittik,marketten balık, mücver, salata aldık. Son kata çıktık macdonalt,a giderken solda büyük bir ser servis restorant var, oraya girdik, hijyen kurallarına uygun güzel bir yer.Ben pilav, karışık salata, kiev chicken( tavuk kievski), borç çorbası içtim topla 146 grivmi= 5,5 $. Yemekler çok güzeldi. Metro ile Arsenalna istasyonundaki evimize geldik.Sonra evimizin yakınındaki Arsenalna parkının içindeki katedral ve panoramik seyir terasından dinyeper nehrini seyrettik.

KİEV : 12/10/2021 :Arsenalna metrosunun bulunduğu meyda nın alt geçişinden food market tarafına geçtik, markete giderken solda otobüs durağı var, oradan 470 nolu sarı Minibüse bindik kişi başı 10 grivni ödedik, 20 dakikada Ocean Mall, önündeki ana durakta indik. Mall gezdik kahvelerimizi mac donald tan aldık 35 gravni = 1€. 2 adet yarım litrelik NEMIROFF votka aldım. 174,20× 2 = 348,40 grevini = 13 $ . Biraz eylendikten sonra yine 470 nolu minibüs ile Arsenalna metro istasyonu meydanına geldik.(minibuse binmeden arsenalna metro diye sorun)Burdan metro ile başka yere gitmek isterseniz M2 yeşil hat Lybidska istasyonu. Yemek saati istikamet evimiz. Bizim bulunduğumuz Arsenalna metrosunda 500m uzakta olan Mağaralar manastırı na gittik saat 17 diye almadılar. Buraya gitmek için Arsenalna metrosunda çıkın ( tek çıkış )alt geçitten sol ana caddeyi takip edin sol köşede acaip mimarisi olan Salut otelden sola dönün küçük parkın içinden okulun ve havuzun yanından geçin köprüye geldiniz, köprüyü geçin oradan sonrasını sindire sindire gezin yol sizi manastıra getirecek, sıkıntı olursa, google ceviriciye türkiye rusca yazın gösterin yolu gösterirler.

KİEV :13/10/2021:Bu günü aheste geçirelim dedik. Arsenalna dan kirişitik istasyonuna geldik, oradan M2 istasyonuna yürüdük, direksiyon Teremky yönünün hedefleyerek 218 nolu Ploshcha lav zTolstoho istasyonunda indik, Rohnidynska çıkış kapısından çıktık Gulliver mall karşınızda olacak.Sıkıntı olursa Gulliver mall dedinizmi gösterirler. 3 saat kadar burada eğlendik. En alt katta büyük market var yemeğinizi orada yedik. Ben 300 gr pişmiş sana eti+130 gr özbek pilavı +borç çorbası =173 gravni= 6,5 $ ödedim. Biraz daha eylendikten sonra kirişatik caddesine yürüdük, caddenin metro çıkışından sola dönün 150m sonra sol köşede Antalya restorant var, oradan sola dönün 30 m sonra Bessarabsky kapalı pazarı var, bu pazarın tam karşısında Arena town meydanı var görmekte fayda var.Pazarın içindeki kuru yemişciler özbek tir.Arena yazları eğlence mekanlarının olduğu yer, şuan pandemi ve kış nedeni ile kapalı.

KİEV :14/10/2021 :Hedef akşamdan belirlendi, mağaralar manastırı , the Motherland Monument (anavatan heykeli ).Savaş müzesi, ve ücretsiz gezilen müzeler. Bir yanlış anlaşılma olmasın bugün 14 Ekim Ukrayna yı Savunanlar günü belki bu sebeple ücretsiz olabilir müzeler. Bu yerlerin tamamı Arsenalna metrosundan çıkışta solu takip ederek 500m ilerden yine sol taraftan okulu ve köprüyü geçerek başlıyor. Mağaralar manastırı ortalama 250 dönüm arazi üzerine kurulmuş bir rahipler köyü. 1640 yıllarda kurulmaya başlanmış 1999 yılında şimdiki şeklini alan ortodoks köyü. Alanın büyüklüğünü geldikçe anlayacaksınız. Biz 5000 adım almışız alan içinde. Muhteşem yapılar, papaz okulları, ruhban dersaneleri, yatakhane, yemekhane, daha birçok yapı, ayrıca orta büyüklükte açık pazarı var.Oradan dışarı çıkarak (içerde kaybolduk dışarı çıkmak kolay olmadı, yol sorarak cikabildik.).Ana caddeye çıktığınızda solu takip edin otobüs dudağını, kahve bufelerini, hediyelik eşya dükkanlarını geçin kalabalığı göreceksiniz merdivenlerden inin her yer sizin.Solda bilet satan bir ofis var, ofisin yanından aşağı inen yolda ukrayna medeniyetler müzesi girişi için, biz girmedik. Dönüşte ana caddeye çıkın 470 nolu minibüse binin 10 gravni, Arsenalna metrosu önünde inin ,bundan sonra yol sizin.

KİEV :15/10/2021 : Sabah kahvaltıdan sonra Arsenalna meydanı food marked yanından ışıklı tabelasında Botanical garden yazan 62 nolu otobüse bindik.Dünden alınmış metro biletlerinizi okuttu, 20 dakika sonra, son durak olan botanik bahçesine geldik.Ücretsiz giriş yaptık 2 saat kadar eğlendik %60 bakım olmasına rağmen çok güzel bir yer, tavsiye ederim. Aynı 62 nolu otobüs ile Arsenalna ya geldik, metro ile M3 Palais sportu metrosundan Rohnidynska kapısından çıkıp Gulliver markette gittik.Ben yarım tavuk+ peynirli püre + 1lt su aldım 100 uha = 3,8 $ ödedim. Gulliver marketten çıkınca tam karşıya 100m yürüyün nasyonal Arena stadının muhteşem görüntüsünü göreceksiniz, aklınıza shakhtar donetsk takımı gelsin.. .Tam geriye gelin karşı kaldırıma geçin sağdan hafif bayırı tırmanın sağdaki amcaya selâm verin, önünüze alt geçit gelecek kapılardan içeri girin levhaları takip edin yolunuz açık olsun.

KİEV :16/10/2021:Bu gün çok uzun mesafeler yaptık. Ilk olarak arsenalna istasyonundan 35 dakikada M1,kırmızı hattın en son durağı olan Akademmistechko gittik,burada ikinci el eşyalar satılıyor, alacağımız dan değil merakımız gitsin istedik. Biraz eğlendik oradan tornistan geri bu sefer öteki uca lisova tarafına gidiyoruz Arsenalna dan sonra metro yeryüzüne çıkıyor(Dnipro istasyonun) çok güzel bir görünüm. Sonraki durak ünlü Hidropark durağı yazın partilerin verildiği kimin eli kimin kıçında olduğu umursanmayan yer, aynı zamanda Dinysper nehrinde bir ada burası. Biz son durak lisova da indik.Burada bölgenin en büyük pazarı, market kompleksi, giysi ve her ihtiyaca uygun mağazaları var.Ortalama 100 dönüme kurulmuş açık ve kapalı komplex. Elma aldık kilosu 10uha = 0,37 cent, mandalin 26 uha = 1 $. Markette yemek yedik, iki parça biftek+ pure+salata = 70uha = 2,7 $. Oradan saat 6 civarı M2 mavi metro ile Poshtova ploshcha istasyonuna geldik.Burası Feniküler bulunduğu yer, aynı zamanda hafta sonları eğlence merkezi.Metrodan çıkın direk caddeyi yürüyün restorantlar barlar ve meşhur beyaz dönme dolabı göreceksiniz tabiki insan selinide.Dönme dolabı sağınıza alın sol tarafa yürüyün gördüğünüz yokuş Andrewski yokuşudur. Andrews kilisesine çıkar tüm görülecek yerler 1 km etrafında toplamıştır. Bizim Arsenalna istasyonuna geldik hafta sonu kalabalığı yerini almıştı, sokak müzik elemanları havaya girmişlerdi restorantlar doluydu ama bizde pil bitmişti doğru eve geldik.

KİEV :17/10/2021 :Eğri gemi doğru rotada gitmez, bugün aynısı oldu, iyi bildiğimiz bir adrese kestirme gidelim dedik yollar karıştı biz rotayı şaşırdık yürü babam yürü, sonunda otobüs duragi bulduk bilet yok, bindik ilk gördüğümüz metro istasyonunda indik.Bildiğin yoldan şaşma. Kirişatik metro istasyonundan çıkın sağa (maidan özgürlük anıtına )doğru yürüyün Globus diye bir yazı göreceksiniz girin içeri güzel bir yemek yiyin.