top of page

TARİHİN ANA SAYFASI İTALYA

İTALYA : 132 YURTDIŞI ÇIKIŞIM, 78 Cİ ÜLKEM : 19/10/2022.

Uçağımız 19 ekim sabahı 8,10 da olduğundan, benimde pimpirikli yapımdan dolayı 18ekimi,19 ekime bağlayan 02 de mecidiyeköy otobüs durağında H-2 otobüsü ile (18tl) 45 dakikada istanbul havaalanına geldik.Evet saat 03, uçağa daha 5 saat var,yatacak yer arıyoruz. THY 1861 nolu 8,10 uçağı 8,30 da kalktı, uçağımız 264 kişilik A 330-200, doluya yakın yolcu vardı. En Büyük zevkim uçakta yemek, yemek

kahvaltımız, geldi kahvelerimizi içtik, güzel bir uçuş ile 2 saat 10 dakikada Roma Fïumıcıno airport indik.Pasaport ve gümrük çıkışında hiç sıkıntı olmadı.Biz Hava alanından şehre Terravısıon otobüsü ile gitme kararı almıştık. Bu otobüs direk 50 dakikada Termini tren ve metro merkez durağına geliyor.Kişibaşı 8€. Terminiden şehrin her tarafina

ulaşım var.Biz terminiden kırmızı hat (A) direksiyon Anagnina istikametini seçerek 6 durak sonra apart otelimizin olduğu Fruio Camillo durağında indik, oradan kalacağımız TOLLİ aparta yürüdük (Viale Ameliyat 5), Odamiz banyo dahil 18 metre,odanın yanında kattaki 3 odanında kullandığı donanımlı mutfak var.5 geceliği iki kişi 612 +35 (şehir vergisi)=647€ tuttuk,pahallı ama Roma. Içimize sindi.Termini deki kios tan 7 günlük her ulaşım aracında geçerli 2 adet kart aldık, 24 × 2 = 48€. Günlük kartlar 100 dakika geçerli 1,5 € / 3 günlük kartlar 18 €.

Bize 7 günlük uygun geldi.Yurdumuzdaki pahalılığı yaşayınca buranın 3,4 misli olacağını tahmin ettik ama yanıldık, yoğurt, peynir, ekmek, domates hariç meyve ve sebzeler aynı veya yarım misli pahallı.mazot 1,80 benzin 1,65 €. Marketten erzak aldık apartın mutfağında yedik, 2 kişi 18€ doyduk. Ana cadde üzerinde SACOPH market var, hazır yemek fiyatları uygun.Bugün sadece etrafımızı tanımak için 13 km yürüyüşün sonunda pestilimiz çıktı.

20/ 10/ 2022:ROMA: Dün 13 km yürüyünce sabah zor kalktık, ihtiyarlık belirtileri başladı sanırım. Evimizin ana caddesi olan Tutuklama dan 85 nolu otobüs ile direk olarak 30 dakikada Colosseo ( kolezyum) gittik. Muhteşem bir yapı savaşlardan nasıl korumuşlar şaşılacak olay.Kalabalık bir ortam var.Kolezyuma giriş ücretleri 18 ile 30 € arasında değişiyor, hızlı giriş var, sıra bekleyerek giriş var, tüm kolezyumun veya kısmi yerlerini görme biletleri var. Kolezyumun etrafinda arco costantino zafer anıtı , Foto romano ve carcere mamertino kalıntılarınıda göre bilirsiniz.Biz oradan yine 85 nolu otobüse binerek venedik meydanına geldik.Burada bazalika(kilisenin büyüğü )ve campıdoglıo (piazza) görebilirsiniz.

Buradan sağ tarafı takip ederek 500m yürüyün metroyu göreceksiniz kırmızı hattın direksiyon Battığını istikametini baz alarak Spagna istasyonunda inin, Fonlama dı trevı çeşmesi Spagna ve Repubblica metro istasyonları arasında dir.Spagna da inip yürürdeniz ispanyol merdivenlerini ve Patronu görebilirsiniz.

21/10/2022:ROMA : Sabah 85 nolu otobüs ile Termini ana istasyonuna geldik, oradan 64 nolu otobüs ile VATICANO gittik, bu otobüsün son duraktan bir önceki durağı olan Piazza san pietro durağında inin karşınızda vatikan.Muhteşem yapılar, ayrı bir statü ile yönetiliyor, polisi ayrı, resmi giyim tarzı ayrı değişik bir dünya. Meydana giriş ücretsiz, müzeler ücretli. Vatikandan çıkınca sokaklarda yürüdük, kaybolduk, sonunda Ottaviano kırmızı A metrosu ile Termini de aktarma yapıp TIBURTINA otobüs ve tren istasyonuna gittik, Floransa için fiat baktık, trenler daha pahallı. Oradan 409 nolu otobüs ile metronun kırmızı A hattı olan Arco di Travertino duraginda indik, burada Iper Triscoval marketten erzak aldık, metro ile furio camillo istasyonuna gelip otelimize gittik.

22/10/2022: Roma: Sabah otelimizin ana caddesi olan Tuscolana otobüs duragindan 85 nolu otobüs ile kolezyon anıtını ve colesseo metro duracağını geçtikten sonra Corso durağında inin, durağı atlamayın yürümek zorunda kalırsınız. Burası ünlü PIAZZA NAVONA meydanı. Gerçekten görülmeye değer.Oradan 62 nolu otobüs ile Tiber nehrini geçerken ilk durakta indik.CASTEL SANT'ANGELO kalesine geldik, güzel bir komplex. Sırtınızı köprüye dönerseniz sol tarafında 500m ileride Vatikan katedralini görürsünüz.

23/10/2022:ROMA: Sabah Trastevete semtine gitmek için, metronun kırmızı hattın Manson durağında indik,hemen çıkışta 3 nolu otobüse bindik, otobüs kolezyumun yanından geçerek 30 dakikada Trastevere semtine geldi.Pazar günü kurulan bit pazarını gezdik, ana caddeye yürüdük, ara sokaklarda çok değişik tarihi eserler,restorantlar,cafeler var.

Buraya Termini istasyonun dan H amblemli otobüs ile gelebilir ve döne bilirsiniz.Biz Termini istasyonuna gelip buradan kırmızı hat metro ile Flamingo istasyonuna gittik, burasında enteresan bir semt, görülmesi gerekir. Roma anlatılmaz yaşanması gerekir en az 5 gece. Roma da 2 adet otobüs numarası var, 85 ve 64 (Terminiden Vatikan gidiyor) bu iki otobüsle binin tüm gezilecek yerlerden geçiyor. Yarın fixbus ile kişibaşı 11€ ödiyerek Floransaya gideceğiz.

Masraflar : apart : 612€

Şehir vergisi: 35€

7 günlük metro kart: 25x2=48€

5 günlük genel masraf: 75€

--- ____________

770 €. Roma masrafı.

24/10/2022: FLORANSA: Sabah 9,30 fixbus otobüsüne yetişeceğiz diye 05 te kalktık, kahvaltı yapıp 6,55 trenine yetiştik, 7,15 te terminaldeydik, daha ofisler açılmadı bile.Hava serin ,vakit geçmiyor ofisler 7,30 da açıldı gittim bileti 10€ karşıtlığı 7,55 otobüsüne aldırdım. Güzel bir yolculuk sonunda 3 saat az bir sürede şehir dışındaki otobüs terminaline geldik.Burası aynı zamanda T1 tramvay hattının son durağı, buradan 1,5€ bilet alıp tranvay ile SantaMariaNovella ana terminaline geliyorsunuz.Buradan otobüslerle istediğiniz istikamete gide bilirsiniz. Biz C3 mini büs ile 30 via dei meri deki Beri apart daireye yerleştik.5 gece için 475€ + 40€ tam = 515 € ödedik. Yerimiz mevki olarak fevkalade, evin içi de güzel, çok yorgunuz.

25/10/2022:FLORANSA: Ben floransayı anlatırken şuraya da gidin, burayı da görün diye anlatmayacağım. 3 adet ana otobüs numarası vereceğim bunlara binip tüm gezilecek yerin önünden geçerken ineceksiniz.23 (T2 tramvayına gider.)nolu otobüs, C1, C2,ve, minibüsler bu araçlar gezilecek yerlerin tamamından geçiyor. Gezilecek yerlerin büyük kısmı Galleria degli Uffizi ve Piazza Duomo katedrali çevresindedir.Sadece Pıazza de Pıttı sarayı arno nehrinin karşı tarafinda dır. Otobüslerin geçtiği dar sokaklarda, büyük marketler vardır.

26/10/2022: FLORANSA: Sabah 23 nolu otobüs ile Santa maria Novella istasyonuna gittik, PISA kentine bilet almak için istasyonun önündeki numaratörden numara aldık, gişeden gidiş geliş kişi başı 18 euro,ya gidiş saatli, dönüş anytime (istediğin zaman) biletlerimizi alıp 7 nolu perondan trene bindik,70 dakikada pısa ,ya geldik. Istasyon çıkışında LAM ROSSA otobüsüne bilet alarak bindik.Bileti makinada alın yolda büyük îhtimal kontrol olacaktır. Bilet 1,5 euro.

10 dakikada ısa kapısında oluyorsun,5 dakika yürüyoruz ve muhteşem görüntü. Ara sokaklarında gezinin.

27/10/2022:FLORANSA:Bugün öğlene kadar milano daki apart oteli ayarlamaya çalıştık. Sonra köprüden uffizi müzesinin karsi tarafına geçtik, içeri kısımlara yürüyerek Piazzale Michelangelo bahçelerini gezdik,tepeye tırmanarak floransayı izledik.Oradan hiç görmediğimiz sokakları gezdik,her sokak bir sanat eseri.Pestilimiz çıktı yine,eve döndük .

28/10/2022: FLORANSA : Bu gün son günümüz , yarın milano,ya gideceğiz. Sabah 23 nolu otobüse binip hiç İ nmedik, epey bilmediğimiz gidebileceğiniz cadde ve sokakları gördük. Bir noktada inip karşı taraftan yine 23 nolu otobüse binip T1tranvayın geçtiği durakta inip tranvaya bindik,bir durak sonra san maria novella tren istasyonuna geldik. Biraz buraları gezdik, istasyonun karşısına geçip sağ tarafi takip ederek geze geze Uffizi müzesine geldik,ortalama 3 km.yarın sabah 7,25 treni ile milanoya gideceğiz. Tren bileti 2 kişi 92€.

Masraflar : apart hotel neri:5 gece 475€ +40€ vergi= 515€.

Floransada 5 günlük masraf: = 186€

------------ --------------------

701€.

Toplam masraf.

29/10/2022 : MILANO: FLORANSA dan sabah 05,35 otobüsü ile (23T2) san maria Novella tren istasyonuna 15 dakikada geldik, treninin 7,32 şeydi, mc kahve ile güzel bir kahvaltı yaptık, trenler kalkıştan 15 dakika önce geliyor,içi konpartïman 49,59 koltuk. Hızımız 220 ile 300km 2 saat 10 dakikada milano cantrale istasyonuna geldik. Apart otelimizin, adresi via Rovigno no:27. Tren istasyonunun karşısından 87 nolu otobüs ile veya metro istasyonundan M2 yeşil direksiyon COLONGNO istikametini alarak,2ci durak,LORETO inip M1 kırmızı, direksiyon SESTO alıp 3 durak sonra TURRO durağında inip, via Juares veya via monna çıkıp, tam karşısındaki Jean Javfes caddesine gir tom sonra karşısındaki çiçekli mavi bina. Tren istasyonunun dışındaki büfelerde 3 günlük 12€ her araçta geçerli kart aldık, buraya o kart ile geldik.Dinlendik hemen M1 kırmızının direksiyon BISCEGLIE yönünü alarak 7 durak sonra meşhur DUOMO katedralinin olduğu Duomo istasyonunda indik,dışarı çıktık, inanılmaz kalabalık ve muhteşem katedral. Katedralin en tepesinde altın heykel Meryem ana ya aittir.Bizim apartın 150m ilersinde carrefourse market var, ihtiyaçları oradan karşılıyoruz.

30/10/2022:MİLANO :Sabah doğru tren istasyonuna gittik, 3 kasımda gideceğimiz Zürih şehrinin biletlerini aldık. 2 KISITren Daha Milano, Zürih hızlı tren sadece gidiş 168€, dönüş 98€.

Sıradayken yarın gideceğimiz Como gölünün biletlerini de aldık 2 kisi gidiş, dönüş 20€. Biraz dolaşıp meydanda etkinlikleri izleyip eve döndük .

Metro M1 binip CAIROLI istasyonunda indik, kalabalığı takip ederek dışarı çıktık, burası Napolyon Bonapart,tın bir süre konakladığı kale.Muhteşem bir yapı CASTELLO SSFORZESCO kalenin içine getirince daha da güzelleşiyor. Yapıyı geçince yüzlerce dönüm PARCA SEMPIONE (PARKI) yeşil alan ve eğlenen insanlar.Daha ilerde ünlü ARCO DELLA PACE zafer takı bulunuyor. Epey zaman geçirdikten sonra otobüs duraktan

10 nolu travmaya bindik,15 dakikada tarihi Navigli bölgesine geldik.(old town).Burada pazar günleri kurulan bit pazarını ve antika sergilerini gezdik..

31/10/2022: MİLANO - COMO GÖLÜ : Dün aldığımız bilet ile 8,43 trenine bindik.45 dakikada COMO GIOVANNI istasyonuna geldik.Trene binmeden 15 m geride biletleri küçük optik okuyucu makineye okutun, zaten herkez okutduğundan atlamanız imkansız.Genelde 6 nolu platformdan LOCARNO yazan yerden kalkıyor, locarno trenin son durağı dır .Como,ya gelirken tren 3 istasyonda duruyor,siz Locarno durağı son durak, siz COMO GIOVANNI durağında ineceksiniz,burası como,nun şehir merkezi.Tren istasyonundan çıkınca otobüsler sizi bekliyor,sağ taraftaki çinlilerin çalıştırdığı BAR,dan otobüs biletinizi alın, daha önce plan yaptıysanız otobüs numaralarına ve köy adlarına bakarak otobüse binin.Planınız yoksa merdivenlerden aşağı inin, 5 el avuç içine oturun resim almaya başlayın.Şehir merkezi 500m civarında tüm gezilecek yerler orada.Sonra göl kenarına inin başlayın yürümeye biz bu gün 13km yürüdük. Yüzünüzü limana verin sol tarafa, elektrik bataryası keşfeden mrs VOLTA, nın evinden itibaren yürüye bildiğiniz kadar yürüyün. Soldaki stadyumu geçin, uçakları izleyin, ileride Napolyon Bonapart evini görün, yürüyün yürüyün. ..Voltanın evine gelmeden köylere giden vapurlar var, onların ortalarına bakıp bine bilirsiniz. Yine dağ köylerine çıkan Feniküler çok renkli bir heyecan sağlar. Iyi tatiller.

1/11/2022: MILANO : Bugün istikamet metronun kırmızı M1 deki Ordusu istasyonu.Burada avrupanın, bina ve gösteriş olarak en kapsamlı Starbuck var, gerçekten görülmeye değer. Hava yağmurlu oradan Duomo katedraline geçtik metro ile önümüze türk kebapçı çıktı kebap yedik,6€. Sokakları gezerek, ıslanarak eve geldik.

2/11/2022: MİLANO : Sabah geç çıktık bugün son günümüz olduğundan yorulmak istemedik. Duomo gittik,son defa, oradan bizim TURRO metrosu ile evin semtine geldik, ana cad deniz olan MONZA C addesinden tam 4 metro istasyonu yürüdük. Çok uygun fiatlara giysiler,magnetler, çeşitli ihtiyaç ürünleri gördük. LORETO metrosu çıkışında AUMAI SHOPPING ve etrafında, çinlilerin işlettiği mağazalarda uygun fiatlara ürünler bulabilirsiniz.Merkezden uzaklaştıkça fiatlar düşüyor. Yarın zurih yolculuğu var.

Apart hotel 655 €.

5 günlük masraf: 122€

--------------------

777 €

12/11/2022:VENEDİK -VENEZIA:Bu gün adalar turu için sabah 2 nolu otobüsle 15 dakikada venedik gittik.İlk Murano adasına gideceğiz, otobüsten inip ilk iskelede elektronik panoya bakıp D iskelesine yürüdük, 4.2 nolu 9,25 Murano vapuruna bindik. (Vapur dediysek ıst vapurlar değil, eski mini vaporettiler)13 iskeleye uğrayıp 45 dakikada muranoya geldik.Bu ada CAM adası diye ünlenmiş, çok güzel cam işleri ve objeleri var.Son yıllarda bizdeki tatlısu kurnazları gibi çinde ucuza mal edip murano malı diye satanlar artmış. Adayı gezdik,köprüler, kanallar, cafeler var sakin bir yer, 2 cafe içtik 5€, Mestre vevenedik,e göre pahallı. Oradan BURANO adasına geçmek için ana cadde üzerindeki tuğralı köprüden sag tarafa geçip 15m sağdaki parkın içinden sol caddeyi takip ederek,B1nolu iskeleye geleceksiniz, bu iskele aynı zamanda 12 nolu BURANO iskelesi.( Bu caddenin adı, fondamenta san giovanni dei BATTUTI).Burada 150 kişi ile birlikte 40 dakika BURANO gemisini bekledik. Gemi geldi yarısını aldı biz öteki gemiye kaldık, bir 20 dakika daha bekledikten sonra gemiye bindik 25 dakikada, Dantel işleri ile ünlü Renklerin adası olarak ünlenen BURANO adasına geldik. Bu Ada Oya, Dantel, işlemleriyle ünlü.

Ada ilk görüşte iç açıcı sizi Galuppi parkı karşılıyor bir nefeslenin, adanın dar yollarından ve 1m lik ara sokaklarına girin,rengarenk evleri görün daha neşeniz artacak, MURANO,ya göre daha sevecen samimi bir havası var.Hiç çekinmeyin ara sokaklardan sonra bizim eski evlerimiz gibi atlılar var,komşuluk devam ediyor buralarda.Bir avlu içinde 4,5 ev var hepsi ayrı renklerde Biz tarihi bir kenara bırakıp 2 saat kaldığımız bu adada evleri ve dar sokakları gezdik.

Gemiden indigimiz yerden San Marco meydanına giden, LİDO adasına uğrayan rota tabelasında 1 ci sıradaki seçeneği kullanarak gemiye bindik, sadece bir iskeleye uğrayıp ido adasına geldik.Biz inmedik oradan san marco 35 dakika sürüyor. Hemen san marco dan roma iskelesinden roma vapuruna binip büyük kanal üzerinden 5 yere uğrayarak 30 dakikada venedik, roma iskelesine geldik.Gemiden inince ihtiyaciniz varsa deniz kenarından sağa doğru yürüyün 2 tane büyük market var.Yorgunluk çöktü 2 nolu otobüse binip evin önünde indik, ali marketten ihtiyaçları alıp evin yolunu tutuk..

13/11/2022: VENEDİK ,MESTRE: Son günümüzü mestre de aheste şekilde geçirdik. Centre ye gittik, sinema ve tiyatro afişlerini seyrettik, marketleri gezdik, mini avm dolaştık, yorulunca ali marketten birşeyler alalım dedik, kapanmış. Pazar günleri 9 - 13 arası açık oluyormuş. Tren istasyonuna yürüdük MC ,biraz oturduk, eve döndük yarın 9,30 da lubiana yolculuğu var, hazırlıklar yapmamız gerekli.

Venedik te harcanan para değer. Her kişinin bir sefer görmesi lazım.