top of page

PORTEKİZ : PORTO...

8/4/2023 / PORTO: Sabah 7,30 da kahvaltı yaptık. 8 de valizlerle recepsion indik, uber den taksi isterken nakit ödeme seçeneği yoktu, vaz geçip normal taksi ile 9km, 22 dakikada tren ve otobüs terminali Oriente,ye geldik.Flixsbus burdan her yere gidiyor.Biz 9,39 treni ile Porto ya gideceğiz. Tren peronun da trenin son gideceği şehrin ismini yazar,bizim tren de Braga,ya gittiginden brava 721 nolubtren diye yazıyordu. .Tren tam 9,50 de gecikmeli geldi, ve hiç beklemiyor.Vagon numarasına bakmadan bindik, karmaşa 15 dakika sürdü,herkez yerini bulunca sakinlik hüküm sürdü.3saat 20 dakikada Porto Campana terminaline geldik..Terminal şehrin içinde, terminalden çıkıyorsun, sağa dönüyorsunuz 100m sonra metro biletlerinin alındığı makineler çıkıyor karşınıza, sıraya girdik yanımda esmer bir genç merhaba abi dedi,düzgün bir türkçe ile, Eskişehirde okumuş, bilet almamıza yardımcı oldu. Bir saatlik bilet 1,90€, cart verdi buna para yükleyip kullanma biliyoruz.Bizim evin durağı Carolina Michaelis. Orada inip 2 sokak bayır çıkıp eve geldik.Ev güzel tom herşey mevcut, 5 gecelik 350€ tutuk.Evin 200m ilersinde Continente süper market var, erzak ve ihtiyaç ları aldık. 900 gr dana kıyma 8,29€, 216gr glutensiz tortilla 3,49€, 5lt 2 su 2,10€, 806gr golden elma 1,60€, 544gr domates1,30€, 196gr tek limon 0,45€, 1,038gr portakal 1,55€, 250gr hazır ot salatası 1,39, 700gr tatlı beyaz soğan 2,39€, 400gr çilek 2,49€, 180gr humus 1,55€..Evden çıkmadık yarın gezilere başlayacağız. ..

9/4/2023 PORTO: Dinlenmiş olarak sabah 9 da evden çıktık, bize 200m uzaklıktaki Carolina Michallis metro durağına geldi, porto da metro küçük ama bilet meselesi zor.Çeşitli kartlar var 1saat 15 dakikalık bilet 1,40€. Biz 5 bini lik aldık 6,50€ ödedik.Metro ile Trindade şehir merkezine geldik.Burada Clerigos kilisesini gezdik.uzun bir süre yürüyerek Livraria kelli kütüphanesine ve hemen karşısındaki Igreja do carmo katolik kilisesini gezdik.Bu alan ana merkez 1km civarında her yer tarihi va paralarla çevrili. Ben zeytin(Oliveira) parkının etrafında dinlendik.Oradan bayır çıkarak Porto katedraline( SE DO PORTO) geldik, muazzam bir yapı 1200 yıllarında inşasına başlanmış. Burası aynı zamanda Roma katolik kilisesidir.

Katedralin ana caddesine çıktığınızda muhteşem Douro nehri ve Dom Luis köprüsü görüntüsü ile karşılaşıyorsunuz.

1886 yılında tamamlanan köprüyü, eyfel kulesinin mühendisi olan ,Gustave Eiffel, ortağı Alman François Theophile Seyrig tasarlamış ve yapmıştır. .Biz köprüyü ve nehrin karşı tarafını yarın geleceğiz. .Bu arada size Santa Gloria adında çok güzel ve uygun fiyatta cafetetia tavsiye ederim, dinlenir birşeyler yersiniz. .3 adet 500ml küçük su aldım (luso) o,44×3=1,32€..

10/4/2023 PORTO: Sabah erken çıktık, mağazalar 10 da açılıyor, sarı hat ile son durağı SANTO OVIDIO gittik, gezdik, dönüşte JARDİM MORRO parkında indik. Burası Douro nehri ve 1 Luis köprüsünün nehirle birleştiği yerdeyiz. Güzel video ve fotoğraflar çektik. Parkın karşısında nehre hakim Mosterio da Serra do Pilar kalesi var. Park tan merdiven ile sahile indik. Karşı tarafımız Ribeiro, köprünün inşaat halindeki ilk katından yürüdük. Ribiero porto nun merkezi dir. Hayat burada başlar Sao Bento ve Bolhao da devam eder. .Sao Bento metro istasyonunu yanından katedrale gelmeden 500 nolu iki katlı otobüs var. Otobüsün panosunda Mercado yazacak, 1,40€ verip 45 dakikada muhteşem bir gezi yaptık, Douro nehrinin, okyanus ile birleştiği yerde indik, dolaşıp, bilet basmadan tekrar binip son durakta indik,indiğimiz yerde mercado kapalıydı. 5 dakika sonra aynı arabaya bilet basıp (75 dakika olmadığından para kesmedi, )45 dakikada sao Bento durağına geldik.Enfes bir geziydi mutlaka yapılması gerekir..Sokak müzisyenlerinin gösterilerini izledik, metro ile eve döndük.Akşam üstü evimizin önünden kalkan 303 nolu otobüse binip tüm hattı gezdik, son duraktan aynı otobüsle eve döndük.marketten, 480gr dana köfte 5,59€, 250gr salata1,39€, 3 adet glutensiz tortilla 4,80€, 1kg yunan yoğurdu 2,39€, 600gr golden elma 1,99€.. 6lt su 0,84€. 250gr bonfile 3,50€.. 11/4/2023 PORTO: Hava serin sabah genelde böyle oluyor, bizde üşümeden gezelim dedik ve metro ile bizim,Carolina Michaelis istasyonundan mor renkli(E) metro ile 25 dakikada hava alanına gittik, biraz gezdik aynı metro ile bizim istasyona gelip hat değiştirip Bolhao semtine gittik.Metrodan çıkışta sizi ünlü mavi çini kaplı Chapel of Souis kilisesi karşılıyor. Aziz lerin hayallerinin resme dilediği çinili kilise.Yine Bolhao da Church of saint ildefonso,yu ziyaret ettik.Araç girmeyen santa Catarina caddesini dolaştık. Mengos Pastelaria & Restaurant de ,balık, pilav,salata menüsünden yedik, 6€. Souis kilisesinin hemen tam alt sokağında ünlü Mercado de Bolhao açık pazarı var, güzel ve ilgi çekici bir yer,alışveriş yapıp, aldığınız ürünleri masalarda yiyebilirsiniz.Yine mercado nun etrafında ucuzluk magazalari ve hediyelik eşya dükkanları var..Yine orada Via Caterina shoping gezdik güzel dekore edilmiş bir AVM. metro ile bizim istadyona geldik, çiçekli taraftan çıkıp 301 nolu otobüse bindik 15 duraklı şehir turu yaptık, sondurakta inmeyip, bindigimiz Carolina Michallis durağında inip eve geldik..5 binişlik yükleme yaptık 6,50€. Via caterina shoping,ten glutensiz ekmek aldım 350gr ekmek 4,74€. 12/4/2023 PORTO: Hava yağışlı ve serin.Sabah bizim ordan Mavi A ,metrosu ile sokak aralarını dolaşarak daha önce gidip kapalı olan Metosinhos marcado,ya gittik, biraz dolaştık ,dönüşte hemen önünden kalkan 500 nolu çift katlı otobüs ile bütün sahili (Foz) dolaşıp 45 dakikada Bolhao geldik.. Via Catarina AVM gittik, birşeyler içtik, NewYorker mağazasından adet yazlık tişört aldım 11 €.. Oradan yürüyerek Tridade semtine geldik,Santa Gloria cafe,de dinlendik..Kütüphanenin önünde abartısız 250 kişi sıradaydı, kapıdaki arkadaştan rica ettim, 3 dakika resim ve video çekmeme izin verdi.Aynı yoldan bayır aşağı inip 303 nolu otobüse binerek evimizin sokağı olan Serpa Pinto da Contoninte marketin önünde indik.Portakal suyu 1lt o,99€, 400gr vakumlu eski kaşar 4,69€, 200gr tavuk salam 1,59€. 13/4/2023 PORTO:Uçağımız 12,05 te, biz erken kalkıp kahvaltı etmeden bizim metro durağından 45 dakikada( OPO) hava alanına gittik. Hava alanı gayet güzel büyük değil, kahve ve yiyecek fiyatları çok uygun..Istanbul hava alanından küçük suyu 1,75 euro aldım, burda cafe latte büyük bardağı 2,5 € içiyorsunuz.Uçağımız bir saat rötarlı geldi.1450 nolu uçuş 737 max, uçak dolu,servisi çok yavaş, ilk defa yemekler soğuk. .Güzel bir uçuştan sonra 3 saat 55 dakikada istanbula indik.Alanda 25 dakika gezindik (taksi), Bir dahaki seyahatte buluşmak dileğiyle..