top of page

PEŞTE'DE TARİH BUDA'DA KEYİF

18/11/2022:

BUDAPEŞTE : Cosby flat in the centre of budapest apart tan 18 kasım 23 kasım arası 5 geceliğine 5114,72 tl = 270 euro. Bayanın adı Myleen..

132 ÇIKIŞ 81 ÜLKEM MACARİSTAN.

Sabah 9,35 trenine 12 ci perondan bindik. 7 saatlik yol 8 saat sürdü, tam 30 durakta durdu. Güzel aynı, 6 kişilik konpartımanda iki kişi seyahat ettik. Saat 6 da Budapeştenin deli istasyonuna geldik.Yağmurda bizle geldi, euro bozduramadım 2 türk rastladım derdimi anlattım 2 bilet verdiler.Deli metro istasyonundan m2 kırmızı metroya binip Blaha lujza ter istasyonunda indik.Burası hareketli hir cadde, ünlü NEW YORK CAFE burada.Dairemiz köşeden sağa dönüp tom sonra sola dönüyorsunuz Szövetseg U. 27, nolu yeni apartmanın 1ci katı yeni bina ,5 günlüğü 270€. Ana cadde,de LIDL marketten, 1,5 lt 6 şişe su aldık 1070 florin (ft)(2,6 €), 10 yumurta 990ft (2,5€), paket ekmek 699ft (1,7€), 1kg süt 349ft (90cent)..Fiyatlar ucuz değil. .

50€ = 20,050 ft. 45€ = 18,035ft.

23 kasım 15,30 Bükreş şehrine yataklı tren bileti aldık iki kişi, 40160 ft,= 101€.

19/11/2022: BUDAPEŞTE : Sabah kahvaltısında sonra m2 metrosunun De ak frene ter istasyonunda inip 150m yürüdük AzizStefan Bazilikasina geldik.Cumartesi günü kalabalıktı, birde dünya yemek günü olması nedeni ile maceralara ait 20 den fazla yemek tezgahı vardı

,fiatlar uçuk tu. Oradan yine m2 ile Shell Kalmam ter istasyonuna geldik,stadyumdan dışarı çıkın meydan dan köşesinde kale kulesi olan güzel yapıya doğru merdivenle çıkın orada 16 ve 16 A midibuslerine binin birinci meydan değil 2 ci meydan da inin, durağın adı Szentharomsag ter, burası Balıkçı Tabyası..Burdan M2 ile Kossuth Lajos ter istasyonunda inip Tuna kıyısındaki parlemento binasını ve tuna nehri kıyısındaki demir ayakkabıları gördük. .Aynı yerden 2 nolu sarı tranvaya binip bir tur attık m2 metrosunun yanında inip eve geldik, hava soğudu. Burada sebze ve meyveler isviçre den pahallı.

20/11/2022:BUDAPEŞTE : Zorlu bir gün, önce bize uygun olan 5 nolu otobüs ile 6 durak sonra Sz arvas ter duraginda indik, toprak yoldan 150m yürüdük Buda kalesine geldik.Gezmek ücretsiz, asansör ile iki kademede kalenin ve müzenin bulunduğu kata çıkıyorsunuz.Güzel manzara ve fotoğraflar alınıyor. Aynı şekilde otobüsten indiğimiz yerin karşısına geçip 105 nolu otobüse binip 11 durak sonra Hòsek tere durağında in, kahramanlar meydanı sağ tarafında, anıtların arkasına doğru yürü kışın gittiysem buz pateni yapanları izlersin, yürümeye devam et sağdan köprüden karşıya geç MAGYAR MEZOGAZDASAGI MUZEUM gir güzel bir komplex, bulunduğunuz city park tır.

Müzeden çıkın 300m yürüyün sağda metro amblemini göreceksiniz, devam edin avrupanın en büyük termal hamamı SZECENHYI, sarı binanın içine girin biraz ısının sol tarafta aşağıda tuvalet var..Hamam inanılmaz büyük sanırım 12 kadar havuz, özel alanlar var, fiatlar uçuk pahallı. Buraya sarı metro 1, hattının son durağı olan Szecenhyi fürdü, ile gelebilirsiniz.Karnımız açıktı arkadaşın tavsiyesiyle Aziz Stephan bazilikasını sağınıza alın sol cadde OCTOBOR 6 STR, 22 nolu dükkan İstanbul keban, çaylar şirketten, 2 porsiyon etli patates, yarım çorba, bir cacık, 5400ft = 13,5 €.

21/11/2022:BUDAPEŞTE : Önce bahalahza dan 6 nolu sarı tranvaya binip yeni köprünün MARGİTSZİGET durağında indik, ( durak köprünün üstünde ), hemen karşısındaki yola yürüdük 26 nolu otobüse bindik 3 durak sonra ( Polatinus Fürdö durağında indik) , spa binasının önünde indik, sis ve soğuk bir arada, binayı arkamıza alıp Tuna nehri kıyısına gittik, biraz dolaştık aynı otobüsle geri dönüp köprüyü geçince indik, geri yürüdük 2M nolu tranvaya bindik Tuna nehri kıyısından geçerek VAMHAZ KÖRÜT ( Büyük Market)gitmek için Fövam ter, durağında inip karşıya geçtik devasa bina büyük market.Vasarliget restorantta yemek yedik, sebze haşlama+pilav= 1500ft=4€. Buraya Yeşil metro (4) hattı ilede gelinebilir.Marketten çık sağa dön ünlü VACİ UTCA caddesi. Oradan herhangi bir metro istasyonuna binip Kırmızı M2 nin Deak F. Ter durağından Sarı M1 geçtik direksiyon Mexikol üt, alarak Oktogon caddesinde indik, gezdik, Opera binasına yürüdük operanın içini gezdik.105 nolu otobüs ile Fassino street geldik.

22/11/2022:BUDAPEŞTE : Bugün son günümüz 3 günlük biletimizin süresi doldu. Yayan olarak 11 den 2 ye kadar etrafı gezdik, yarınki 15 saatli uzun tren yolculuğu için yiyecek tedariki yaptık. Hava çok soğudu kar yok.Uzun kalın iç don aldım 2500 ft=6€. Keleti palyaudvar ana tren istasyonunun sol tarafında İstanbul döner var( BAROOS GASTRO,no: 12) iyi arkadaslar yemek yedik. Aldi marketten gıdalar aldık, çok ayaz var. Biraz dolaştık evimize geldik.

23/11/2022: BUDAPEŞTE : Bugün son günümüz 15,10 treniyle 15 saatteBükreş gideceğiz.Normalde 10 da evi terketmemiz gerekli, ev sahibinden izin alıp 12 de terk ettik. Yürüyerek Keleti tren istasyonuna geldik. Istasyonu karşısında Istanbul kebap restorantında, 2 az mercimek çorbası, bir porsiyon tavuk döner(yanında, salata,patates,) toplam 4350 ft= 11 €, ödedik, pozisyonlar doyurucuydu.

Restorant soğuktu benimde bu gün keyfim yoktu, kalkıp tam yanındaki Starbucks gittik. 2 toll cafe late, 2180ft=5,5€.

Saat 14pm kalktık tren istasyonuna gittik, 2,30 da trenimizin peron 3 olarak açıklandı, 423 nolu yataklı kompartuman geldik, içerde alman olduğu öğrendiğimiz çok sempatik,konuşkan bir kızımız vardı. Adı RONJA. Tren ortalama 15 istasyonda duracak.Şuan herşey yolunda..24 kasım sabah 8,30 da Bükreş Gara Nötr tren istasyonunda olacağız.