top of page

EMEVİ DEVLETİNİN 400 YIL HÜKÜM SÜRDÜĞÜ MÜSLÜMAN TOPRAKLARI

25/03/2023 MALAGA: Sabah 07 an eve taksi çağırdık, 15 dakikada otobüs terminaline gittik, 11€ ödedik, taksimetreyi hareket ettiği yerden açtığı için bize gelene kadar 4,6€ yazmıştı. .Saat 8,30 da Alsa otobüsü hareket etti,otobüs doluydu.MALAGA ya 11am varmamız gerekirken 10,30 vardık.Hemen 28 mart sabahı 9 an Sevilla şehrine makineden 2 kişi 32€ , bilet aldık.Otobüslerde koltuk numarası ve ikram yok.Malaga tren istasyonu ile otobüs terminali karşılıklı, ESTACION DE MALAGA MARİA ZAMBRANO..Burası aynı zamanda büyük alış veriş merkezi. Bunun önünden daha önce çalıştığımız C2 otobüsüne binip Victoria calle Agua durağında indik, Calle Rayici 1 deki evimize gittik. Evin karşısında 2 kahve içtik 1,40x2= 2,80€. Eşyaları bırakıp 150m ilerdeki markete gittik,erzak alıp evde yedik.8 lt su 0,89€ , 1lt meyve suyu 1€, boş poşet 0,15€, beyaz soğan 378gr o,98€, patates ve janbon koftesi 1 adet 2,80€, 6 yumurta 1,24€, 1 lt süt 1,11€ ,345gr karpuz 2,96€, 215 gr pişmiş et 3,33€, 1kg yunan yoğurdu 2,55€. Dinlendik ten sonra evden sahile yürüdük, meydanda bir spor formasının reklam organizasyonu vardı biraz izledik. Meydanın karşısındaki ALCAZABA DE MALAGA kalesine çıkmak için 2 kişi 7€ ödedik, 2 saatte kalenin sırlarını ve Emevilerden günümüze kalan az sayıdaki toprak kapları inceledik. Kaleden 18 civarında indik meydanın ara sokaklarını gezdik,Mason mercado dan, 445 gr tavuk büyü 3,27€, tatlı patates 390 gr 0,85€, 930gr muz 1,48€, 630gr patates 1,07€.. Ayaklar şişmiş halde eve döndük. . 26/03/2023 MALAGA: Güne sıcak ile başladık, 26 derece sıcak var ve bahar alerjik kurdurdu,akşam hiç uyumadım,ağzım, burnum tıkanıyor nefes alamıyorum, alerji ilacım daha önce yükleme yapmadığım için hemen fayda vermedi..Ilk olarak plaza marina meydanından, kalenin altından tünelin sahil tarafına geçtik, boğa güreşlerinin yapıldığı su an festival alanı olarak kullanılan PLAZA DE TOROSDE LA MALAGUETA gittik,iyiki gitmişiz dünya artışlarının 1950 ve 1960 yıllardaki resimlerinin sergisi varmış çok mutlu oldum.Oradan yürüyerek çok güzel platformda sahile geldik,yorgunluk kahvesi içtikten sonra(1,40+140€) yürümeye devam edip plaja geldik, hafta sonu ve sıcak olması nedeni ile plaj ve cafeler dolu.Evden çıkıp buralara gitme tam 7 km tuttu.Eve dönüp yemek ve siesta,yaptıktan sonra evin yanından kalkan 1 nolu belediye otobüsüne binip hiç inmeden 55 dakika bütün malaga dudaklarını dolaştık, son duraktan geri döndük. . 27/03/2023 MALAGA:Sabah 1 nolu otobüs ile otobüs ve tren istasyonunun bulunduğu aynı zamanda Avm olan Maria Zambrano gittik. Otobüs biletinizi teyid ettirdik. Biraz alışveriş yaptık, ben büyük glutensiz pizza aldım 3,5€, paket li sıcak tavuk butu ve patates 2,5€, 2 adet cafe lech 2,84€ karnımızı doyurduk.. Oradan C1 otobüsü ile plakta marina durağına geldik, sahile indik biraz dolaşıp Malaga,ya elveda dedik. 1,5 lt su 0,25€. Gelmemize değdi. .

28/03/2023 SEVİLLA :Malaga daki evden sabah 07 çıktık otobüs durağı 100m ilerdeydi, C1 otobüsüne binip (1,40€) 25 dakikada Maria Zambrano otobüs terminaline geldik. Alsa firması, hareket saati 09 yan tarafta cafe leach içtik, 1,60€.Otobüs dolu güzel bir yolculuktan sonra 11,45 SEVILLA Plaza de Armas terminaline geldik..Portekiz, Faro şehri biletlerini Flixsbus (kamil koç )aldık, 2 kişi 36€..Alsa firması 62€ istedi.Metro ve otobüste kullanacağımız şehir içi bir kart aldık. Kart depositesi 1,5€, içine 8,5€ para koyduk,kullanacağız inşallah. .Kalacağımız ev 15 dakika,1km uzaklıkta malesef otobüs gitmiyor.Sora sora evi bulduk konum olarak güzel, evsahibi bizi saat 3 kadar bekletti, 3 te eve girebildik..Evimiz Plaza da mayor,PUENTE y pelin caddesinde, Lagar sokak no;5. Buraya 4 gençliğine 313€ verdim.Biraz dinlendik gezilecek yerler 1km civarında biz oldtown da kalıyoruz. .Markete gittik, 500gr karides ve kalamar olan pilav 3,89€ ,boş poşet o,15€, Anlış salam 210gr 2,38€, 265gr jumbo karides 3,43€, 2adet glutensiz pizza 7,10€ , 745gr golden elma 1,68€, 1kg patates 1,72 €, .. Carrefoursa dan meyveli süt 1kg 1,15€, 1kg süt 1,15€, 4 adet iri taze soğan 1,25€, 6 yumurta 1,24€, .. 29/03/2023 SEVİLLA : Sabah gayet dinlenmiş olarak kalktık. Hedef Plaza de Espana sevillanın simgesi. Evden çıkıp etrafa bakarak nevigasyonu takip ederek, güzel parkların içinden gecerek 30 dakikada muhteşem Plaza de Espana,ya geldik..Gerçekten söylendiği ve anlatıldığı kadar var..ikinci kata çıkmaya izin veriliyor, iç kısımlarını görmeye izin verilmiyor. Etraf çok kalabalık, paytonla gezenler, kayıkla dolaşanlar, şarkı söyleyenler, Flamenco dansı yapanlar ne ara san var.Hemen yanında Tiyatro lope de Vega binası var.Oradan yürüyerek Alkazar kalesine geldik, kalenin hemen karşısında muhteşem mimarisiyle Cadetral SEVILLA duruyor, ne muhteşem bir mimari yapı. .Geri gelerek merakımız gitsin diye metro ile 4,5 istasyon gezdik geri geldik..Metrodan çıkıp nehir kenarına indik, malta bayraklı turist gemisini izledik..Oradan yayan olarak ara sokaklara girdik, kaybolduk, yorulunca Sevilla,nın merkezi olan Metropol Para sol sorduk tarife göre yürümeye başladık, önümüze El salvador katedral(plaza de el salvador) çıktı onu gezdik. Satar cyrus semtinde bulunan tüm katedralleri dolaştık. 30/03/2023 SEVİLLA :Sabah 10 da otobüs durağına yürüdük C4 nolu otobüs bir üst caddeden kalıyormuş oraya devam ettik otobüs ile TORRE DEL ORO kalesine gittik. Nehir kenarında da çok gözetleme kulusini andıran bir anıt. Oradan yürüyerek aynı cadde üzerinde olan PLAZA DE TOROS LA MAESTRANZA burada defne dalı fuarı vardı, dışarıda 2 kadın ellerinde tanıdığım ismini bilmediğim bir ot vardı ve satmaya çalışıyorlardı, ben video çekince tepki gösterdiler, bağırmaya başladılar. .Bir kahve molası verip TRIANA köprüsü üzerinden yürüyerek tirana bölgesine geçtik..Araç girmeyen yoldan epey yürüdük, mercado ya girdik çekimler yaptık. Oradan tekrar köprü üstünden ariana dan ayrıldık. C4 otobüsü ile 2 durak sonra plaza de Armas tren,otobüs terminaline geldik,1km yürüyerek eve döndük. Bizim evin oraya otobüs çalışmıyor, yollar çok dar.. Aldı marketten 2 adet 300 gr mısır ekmeğini aldım 4€, 300gr dilimli kaşar peyniri 1,25€, 500gr haşlanmış jumbo karides 6,60€, 500gr pişmiş beyaz flato balık 6€.. 6,25gr su 2,15€, 2 paket tavuk salamı 4,20€, 31/03/2023 SEVİLLA :Bugün hedefsiz gezdik.Tekrar cadetrala, kaleye, ara sokaklara, plaza de Armas, Ariana köprüsünün plaza Armas tarafına, nehir kenarında yürüdük, akşam yine Metropol para sol gittik,vedalaşıp eve gittik. Toparlandık, sabah 07 de 1,5km yola 20€ istediler.Bizde 06 da uyanıp 30 dakikada valizleri çekerek plaza de Armas terminaline geldik. Otobüsümüz yerli malı kamil koç (FLEIXBUS) 8,15 Sevilla, Portekiz Faro çalışıyor. 2,5 aatte Faro şehrine geldik..