top of page

DÜNYA,YI KEŞFET,DEN ÜLKE ŞİMDİ KENDİ HALİNDE; PORTEKİZ

1/4/2023 FARO: 132 YURTDIŞI ÇIKIŞI 82 ÜLKEM:

Öğlen 11 civarında otobüs bizi ana caddede indirdi. 300m yürüyerek küçük bir otobüs terminaline geldik, sorup oluşturduk 2 nolu minibüse binerekkisi başı 1,20€, ödeyerek tuttuğumuz evin ana caddesi dediği caddede indik.Sorarak 500m sonra eve geldik,sorunsuz girdik,evin durumu iyi, dinlenip dışarı çıktık. Sokaklarda bir allahın kulu yok.Kale içinde kalan eski,şehir (oldtown ) bulduk turistler buradalar, bizde dolaştık, güzel bir cafe de kahvemizi içtik, 2 kahve 4€. Marina,ya yürüdük bugün koşu müsabakası varmış kalabalıktı. Biraz izledik, araç girmeyen alışveriş caddelerini gezdik.Gün ve enerji bitti.Bize yakın olan Pingo doce marketten, mandalin 460 gr 1,15€, 500gr çilek 2,79€, pişmiş tavuk buldu 248 gr 1,98€. 278 gr ördekli pilav 3,33€. 2/4/2023 PORTEKİZ /FARO: Güzel bir uykudan sonra limana yürüdük. Kara tren diye anlatılan tren kırmızı çıktı, kişi başı 6€ verdik tüm faro şehrini 45 dakikada dolaştırıp, durağına geri dönüyor. Isteyen inip tekrar bine biliyor..Sahilde indikten sonra kilise ayin için geçenleri izledik, tren ile gezerken gördüğümüz Auchan mercado municipal gittik. 385gr organik mısır ekmeği 1,64€, 1lt meyve suyu 1,09€, 12adet mısır tprtillas 2,51€ , 12 adet mısır tprtillas 1,49€, alıp eve geldik,yemek ve dinlenme zamanı. Bu arada airbnb den 2 sefer ayrı daireler için yaptığımız rezervasyonların birini biz birini evsahipleri iptal ettiler, 15,000 tl hesabıma 10 gün içinde geri iade etmelerini bekliyoruz. .airbnb,ye kızıp booking ten 5 günlük hotel tuttuk..Son defa faro yu dolaştık, 2 kahve içtik 3€, marketten 2küçük su aldık 0,68€.Yarın sabah 8,22 treniyle lizbon hareket edeceğiz. . 3/4/2023 LİZBON : 3,5 saatlik güzel tren yolculu ile lizbon oriente tren istasyonuna geldik. 2 büyük valiz olduğundan asansör ve yürüyen merdiven arayışımız oluyor, üst kata çıktık, polise porto biletini nerden alacağımı sordum,karşında deyince hem güldüm hem sevindim. 8 nisan sabahı Porto şehrine saat 9,39am trenine 2 kişi 50,50€ ödeyerek bilgilerimizi aldık. Tekrar yürüyen merdivenle bir kat aşağı inip metro kartı alma kuyruğuna girdim. Kişi başı 10,50€ verip VİA VİAGEM kartını aldık. Bu karta para yüklüce biliyordu.Bir yıl geçerliliği var. Bizim hotelimiz kırmızı metro hattında Anjos istasyonundan 150m ilerde avanida Almirante Rais no:55, caddesinde hotel New lizbon Style, kahvaltı dahil 5 gece konaklama 505€..Odamız 12m, güzel dizayn edilmiş her olanağımız var. (Klima, buzdolabı, şu ısıtıcı, çay, kahve,mükemmel duş sistemi, tv, kasa..)Dinlenip dışarı çıktık almirante caddesinde aşağı doğru yürüdük, bir restorant girdik kılıç balığı, patates kızartması salata söyledik, 2 porsiyon, 12€, ödedik. Aşağı doğru yürüyüşe devam ettik, iş arayanların doldurduğu parkı geçip Figueria meydanına geldik.Burda küçük büfelerde çok leziz tostlar,tatlılar, kekler , sadece meyveden yapılan şarap, bira satışı yapanlar dan alınan ürünler ortadaki sabit masalarda yeniyor.Meydanda kral Joao atlı bronz heykeli var.Heykel den yürümeye devam ettik, rua August caddesi başlıyor bu cadde lizbonun can damarı birçok restorant ve pastane var. 4 cü sokak sağda asansör kulesi var, ( ekvador de santa Justa). Yola devam ediyoruz, karşımızda SE DE LIZBOA Zafer takı çıkıyor, isteyen 4€ verip asansör ile yukarı çıkıp güzel manzara seyrede bilir..20m sonra Praça da comercio meydanına geldik, bu demektirki RIO TEJO nehrine indik.Bu meydanda keşiflerden getirilen ganimetler satılıyormuş. Bu meydandan zafer takı,nın altından zafer kazanmış kumandanlari şehre girişi kullanılmış. .Bu meydan çok kanlı olaylara ve suikast lere tanıklık etmiş. Meydan daki heykel Kral Joseph aittir. 4/4/2023: LIZBON: Tek kelime ile ayaklarımız dan ateş çıkıyor. Bugün 11km yıktık. Sabah otelin önünden 28E tranvayina bindik,hiç inmeyecegiz diye konuşmuştuk, tranvay dolu, oturtacak değil kıpırdayancak alan yok. 45,60 derece dik sokak aralarından geçiyoruz, kaleyi, cadetrali, teras alanlarını geçip Praça da Figueria meydanına yakın Rossi metro durağında indik.Santa justa asansörüne gittik. Figueria meydanına yürüyüp 737 nolu CASTELLO (Sao jorge kalesi )yazan otobüs ile15 dakikada lizbon tepeden seyredeceğimiz kaleye (CASTELLO ) geldik.Giriş 15€.Biz girmedik, resim çekmek için izin verildiler 5 daki eğlenip, geldiğimiz yoldan yürüyerek aşağı inmeye başladık . Ilk olarak cadetral Sao Vicente of Fora kilise ve manastır olarak kullanılmış. Daha yeni olan kilise Panteao National, diyer adı beyaz kilise..Cadetral yanında seyir balkonuna gittik,resimler çekildi. Biraz daha yürüdük tranvaya binip Rossio metrosu yakınında indik, metro ile yeşil hattın Son durağı olan Cais do Sodrel geldik, dışarı çıkıp hemen önümüzdeki 15E tranvayına binip 12 durak sonra tarihi BELEM semtine geldik.Önceki devasa belem müzesine ve Jeronimos manastırına gittik,inanın 3 saat bekleseniz sıra gelmez,giriş 12€.Dışarıdan resimlerini çektik. Oradan lizbonda olmazsa olmaz belen gözetleme kulesine gittik, denizin üzerinde geçmişi 500 yıl olan ve ayakta duran bir kale kule, muhteşem. Oradan geriye doğru gelerek Padrao dos Descobrimentos olan (Keşifler anıtı) geldik.Muhteşem bir anıt yapılmış biraz dikkat edildiğinde anıtın gemi şeklinde olduğu görülür. Bu anıt portekizli denizcilerin 16 asırdaki keşifleri anısına 1960 yılında yapılmış. .Anıtın üzerinde Vasco da Gama ve Ferdinand Macellan dahil bir çok ünlü denizcinin heykelleri var.Devan ederek dışarıdan çok enteresan blog taşlar ile giydirilmiş enteresan bina Museum Colecao Berardo dur. Marina müzesine gittik. Marina restorantta yemek yedik. Dünyanın en uzun köprülerinden olan ve bir eşi san fransisco da bulunan 17km, köprünün adı da Vasco da Gama köprüsü.Tejo nehrini boydan boya geçen lizbon ile Almada(Isa heykelinin olduğu bölge )birbirine bağlayan köprüdür. 5/4/2023 LİZBON : Yorgunluk başladı tabi isteksizlikte birlikte geliyor. Kahvaltıdan sonra metro ile bahia-cihadi istasyonuna gittik,sorarak Carmo Rahibeler manastırına gittik, oradan hemen yan sokaktan ünlü asansör Santa Custa nın sokakları birbirine bağlayan köprüsünde güzel resimler aldık.Merdivenlerden ilginç yerlerden bayır aşağı inerek Rossio meydanına geldik. Oradan yürüyerek Bahia metro istasyonundan, mavi hattın direksiyon Reboleria istikametini alarak Jardin Zoologlco durağında inip hayvanat bahçesi ve botanik, teleferik olan parka geldik.Metro çıkışını takip ederseniz parkın yanına çıkarsınız. Giriş ücretsiz, hayvanların yanına ve telefik tarafına geçersiniz 65 yaş üstü 19€, 65 yaş altı 27€ dur.Biz girmedik parkı dolaştık, Mc Doland ta 8 piliç nugat yedik, 2,20 €, espresso kahve aldık 2 adet 1,50€. Epey oturduk dinlendik, tavus kurslarını beslerken bekçi uyardı yiyecek vermeyin diye.Metro ile eve döndük. . 6/4/2023 LİZBON : Otelin önünden 708 nolu otobüs ile Martin Mizi durağına ve meydanına geldik.28E tranvayı buradan kalkıyor, 300 kişilik kuyruk vardı, sebebi kimse ayakta gitmek istenmiyor ondan. Biz oradan R ossio meydanına yürüdük, oradan da sahile indik, burasının adı Parça Comercio. Sahili dolaştık ,müzisyenleri dinledik, amaçsız dolaştık, dolastıkca daha ilginç yerler gördük. Biraz hediyelik aldık. Bizim hotele yakın olan AUCHAN market restorantta geldik,708 nolu otobüs ile. Ben 126gr hindi şiş aldım 1,66€, jumbo karidesli büyük salata aldım 2,63€, 324gr Glutensiz pizza aldım 4,19€, büyük cafe lehçe 0,85€ hepsini yedim. Marketten 5,5 lt suyu 0,85€ alıyoruz, bakkaldan 1,5lt su 1€.Hotele gelip dinlendik.Saat 6,5 ta Figueria meydanından kalkan 737 nolu otobüs ile CASTELLO (yazacak) kaleye çıkarken, cadetrali geçince sağda durakta inin, burası Miradouro Portas do sol,güneşin batışını izleyin yüzlerce kişiyle birlikte..Yayan olarak aşağı sahile indik, biraz dolaşıp, Mundial otelin önünden geçip 28E tranvay kuyruğunun başından tam yürüdük 708 nolu otobüs ile hotele döndük. 7/4/2023 LIZBON : Aheste bir kahvaltıdan sonra almirante reis Caddesinden Rossio meydanına doğru yürümeye başladık. Ana caddeden sol taraftaki ara sokaklara girdim,benim sevdiğim gizemli sokaklar,dar ve kalabalık, insanlar telaşlı tatlı bir koşturmaca var.Bugün cuma olması dolayısıyla müslüman, hindu,bangladeşli, afganlı,pakistanlı, afrikalı lar önümde yürüyorlar, birine mescid nerede diye sordum,500m sonra solda,önünde kalabalık var görürsün dedi..Yaklaştıkça kalabalık arttı, kuvvetli bir selam verdim,hep bir ağızdan aleykümselam yanıtı geldi..Mescid açık değildi, saatini bekliyorlardı sanırım. Oradan sahile doğru yürüdük, dinlendik,708 nolu otobüse binip Almiante Reis Arroios durağında indik,biraz giysi ve hediyelik aldık. Öğle yemeğini A uchan market restorant,ta yedik.Otele gelip dinlendik..Öğleden sonra son kez Rossio meydanına, Figueria meydanına, plaza comersial sahil bölgesini dolaşıp, sokak müzisyenlerini izleyip el sallayıp 708 ile otelimize döndük.