top of page

DRAKULA'NIN MEMLEKETİ ROMANYA

24/11/2022 :BÜKREŞ:132 ÇIKIŞ ( ROMANYA, ÇOK GELDİM.) 15 saatlik sıkıntısız bir tren yolculuğundan sonra kısmen güzel ve soğuk bir havada Gara Nort istasyonuna geldik.

Kompartuman arkadaşımız Alman RONJA ile vedalaşıp ayrıldık. Daha önceden çalıştığımız gibi 24 saatlik bilet aldık 14lei×2=28lei= 6€. 85 nolu otobüse binip 9 durak sonra Armeneasca(Ermeni kilisesi durağı) durağında indik,sağda 10 katlı mavi camlı bir iş merkezi var, BURSA yazıyor, oteli aramayı bırakıp nedir diye araştırdım bayan bana sadece Türkiyede mi Bursa var diye bozuk yaptı, oteli bulduk, tam bursa bulding arkasında, 4 yıldız demeye dört yüz şahit gerekir, booking arada bizi böyle kazıklıyor.Biraz dinlenip kahvaltı yaptık etrafı tanımaya çıktık, 50m ilerimizde Mega image süper market var,alışveriş yaptık. 2 adet 5 litre su aldık 7,38 lei=1,5€, 4 portakal,5 adet pişmiş kanat,4 adet börek, bir porsiyon kızarmış patates, toplam 43,65= 9€.Otel,in önünden geçen tranvaylara binip etrafı tanımaya çalıştık.80 nolu otobüsle Gara nort istasyonuna gittik Istanbula tren sorduk yok,sofya,ya hergün 10,55 var dediler,kişibaşı 170 lei= 35€.

25/11/2022: BÜKREŞ : Sabah Parlemento sarayına(çavuşesku,nun sarayına, kac kişi hatırlar ) gitmek için yola çıktık. 1- Metroya yakınsanız, Metronun kırmızı hattında İZVOR durağı parlemento, (Palatul parlamentuluı) gidiyor. 2- Biz otelden Piata Uniril, (mavi metro hattı)yürüdük oradan 385 nolu otobüsle parlamentonun önünde indik. Dışarıdan fotoğraflar aldık, yine 385 otobüsüne binip Piata Uniril meydanına geldik, Starbuck köşesinden görünen kiliseye gittik, burası oldtown başlangıç noktası. Oradan metro ile kırmızı hattın preciziel direksiyon alarak Pacii, istasyonunda indik, burası Autogara militari, otobüs garajı, flixbus (kamil koç ) Istanbula bilet almaya geldik.Tren seferleti kış dolayısıyla yokmuş. Daha önce internetten bırakmıştım 2 kişi 364 lei (1430tl= 74€ ) du ,gişe bizden 394 lei istedi,almadık, internetten aldık. .Ben sokaklarda amaçsız gezmeyi severim, minik bir yerli malı haftası sergisi gördüm 10 kadar stand vardı 13 dakika video çektim, ürünleri test ettim,çok güzeldi. Soyulmuş çevizin kilosu 40lei=8€,=150tl, ben 200gr aldım 7 lei= 1,3 euro ödedim.

Bize yakın olan Mega Imge marketten 504 gr portakal 3,52 lei (kilosu 6,99lei), 298gr muz 2,38 lei (kilosu 7,99 lei), 365 gr 2 adet pişmiş tavuk butu 6,25lei ( kilosu1000lei).

26/11/2022:BÜKREŞ : Bugün istikamet Herastrau park, Village museum, Zafer takı.

Herastrau parka metronun her hangi bir istasyonun dan direksiyon, Pipera M2 mavi renk , alıp Aviatorilor durağında inin levhaları takip edin, dışarı çıktığınız yer, Tui turizm ofisinin önü, hemen yanında cafe var içeri girin solda çeşme sizi bekliyor suyunuzu için ,dışarı çıkın solu takip edip ışıklardan karşıya geçerken, sola ileriye doğru bakarsanız, Zafer takı ,nı göreceksiniz. Işıklardan doğru ileri yürüyün 500m sonra göl sizi bekliyor. Dönerken village müzeyi ziyaret etmek isterseniz kişi başı 30lei=6€, ödemeniz gerekiyor. Müzeyi sorunuza alıp devam edin zafer takı devasa heybeti ile sizi bekliyor olacak. Aynı yoldan metro ile veya 331 nolu otobüse binerek Piata Romana metro istasyonunda inebilirsiniz. .Biz otelin önünden 21 nolu tranvay ile Veranda Mall gittik, yemek yedik, etrafı dolaştık, tam karşıda açık ve kapalı pazarını gezdik,eve döndük.

154gr şalgam salatası 4,60lei=1€. 330gr peynirli patatesi tavuk yemeği 14,16lei=3€. Farmacia dan boğaz septocalmin flörte 19,90lei=4,5€. İki adet, paketlerde sadece iki tane glutensiz ekmek olan ekmek aldım 30lei=6€.

27/11/2022: BÜKREŞ :Bu gün bükreş te son günümüz, ilk önce yarın akşam Istanbula gidecek otobüsün Autogara militari, terminaline metro ile gittik, otobüs gece 10 da kalkacak, oteli 12,de terk edecegiz nasıl vakit geçiririz araştırması yaptık. Tekrar geri gelip Universitate durağından, 90 nolu Arena Nasyonal otobüsü ile 30 dakikada arena stadının yanındaki Mega mall geldik.Gezdik carrefoursa da yemek yedik. Etli kurufasulye 10lei=2,5€. Börülce fasulye 4lei=1€.Akşamı burda yaptık.

Bu akşam 22pm kamil koç otobüsü ile 10 saatlik istanbul yolculuğumuz var.

Mega mall gittik, yemek yedik, gezdik, otele döndük.Saat 6 da otelden çıkıp 7 de Autobusa militari otobüs terminaline geldik, kaufland süper markete geldik,kahvenizi içtik, 2 capicino 12 lei= 2,5 €, dilim pizza 8lei=1,7 €, .Mega mall da DRISTOR Döner,de ful et döner yedim 44lei= 10€, sevilay dürūm döner yedi 35lei= 7€. Oldtow da Saray restorantta mercimek çorbası içtik tanesi 23 lei= 4 €.

Saat 7 civarında metro ile Autobus militari otobüs terminaline geldik,Daha 3 sanayimiz var terminal salonu sıcak, ileride süper marketler var,dolaştık, saat geldi Kamil koç perona yanaştı valizleri bagaja yerlestirdik. 45 kişilik araba 35 kişi ile hareket etti,Necmi şoförü Erdek,ten hatırladım sohpet muhambet,ara sıra yanlış yollarla girme Bünyamin arkadaşın yol takibi derken,Istanbul dan yola çıkan Kamil koç otobüsü ile biz ayı boğan (stra zagora) bölgesinde karşılaştık ikinci şoför, necmiden direksiyonu devraldı(necmi takometreyi değiştirip aracı 6,5 saat kullandı )kar şiddetini arttırdı. Sonuçta 14,5 saatte istanbul esenlere geldik.